צפו בתיעוד: הגר"ש מרקוביץ ב"לחיים" על פסק הדין

בעקבות פסק הדין שניתן בעניין ישיבת פוניבז' ערך הגר"ש מרקוביץ מעמד "לחיים" בביתו לחגוג את הפסק. "הרב מפוניבז' שמח, השווער שמח וגם הרב אלישיב", אמר. תיעוד (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

לאחר פסק הדין שניתן אמש (שני) בענין המחלוקת בישיבת פוניבז' בו נפסק כי הרב אליעזר כהנמן יצטרך לממן את ישיבתו של הרב שמואל מרקוביץ, כשבנוסף נקבע כי שתי הישיבות יכולות להשתמש בשם 'פוניבז'', נערך מעמד 'לחיים' בביתו של הגר"ש בבני ברק בהשתתפות עשרות מתלמידי הישיבה.

הגר"ש מרקוביץ אמר כי עתה לאחר פסק הדין הרב מפוניבז' שמח בשמיים. "יש חתונה, הנשמות גם שמחות, וזה ברור שיש שמחה, למה? כי זה נוגע אליהם, אם יש בן יש נכד שממשיך אותו הוא שמח", אמר הגר"ש.

"הפסק של היום אומר שהישיבה תמשיך, אתם חדשים אתם לא יודעים מה היה לפני 15 שנה, אז היה מצב שיכל להיות שחלילה הישיבה לא תמשיך בדרך של הישיבה והיום יש כאן אמירה פסק דין שהישיבה ממשיכה, זה מגדיר מה זה הישיבה וזה ממשיך", הוסיף הרב מרקוביץ.

הרב מרקוביץ המשיך ואמר כי "רצו לסלק אותנו מהישיבה ולכן פשוט שבשמיים הפוניבז'ר רב שמח, והשווער (ר' אברהם כהנמן) שמח וגם הרב אלישיב, הם מחותנים בעניין אז זה מימד אחר, זה כלל ישראל זה השורש של כלל ישראל, הטביעו על זה שם מרכז הישיבות, מרכז עולמי לתורה ומי שלומד פה זוכה להיות חלק מזה והיום יש בשורה כי הדבר ממשיך".

"פעם נכנס אדם לגרי"ש אחרי שהייתי שם בעניין הישיבה, ואותו אדם אמר לרב אלישיב כי הוא מגיע כאן בעניין של כלל ישראל אמר לו הרב אלישיב עד עכשיו דיברתי בעניין כלל ישראל עכשיו יש משהו אחר", סיפר הגר"ש.

הגאון ר' אשר דויטש שנכח גם הוא במעמד אמר: "כתוב 'הזורעים בדמעה ברינה יקצרו' הזורעים בדמעה זה עצמו הסיבה לברינה יקצרו".

"אני מאחל לראש ישיבה הצלחה, ומי כמוני יודע מה הראש ישיבה עבר במשך יותר מ-10 שנים ויה"ר שיהיה ברינה יקצרו והישיבה תתחזק", סיים הרב דויטש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר