ההצעה הפלסטינית ל"סיום הכיבוש" נדחתה במועצת הביטחון

ההצעה הפלסטינית ל"סיום הכיבוש ולהגדרת לוח זמנים לגיבוש הסכם שלום ולנסיגה ישראלית", לא אושרה במועצת הביטחון של האו"ם. 8 תמכו, 5 נמנעו ו-2 התנגדו (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

הפלסטינים נכשלו: מועצת הביטחון של האו"ם הצביעה הלילה (רביעי) על הצעת הפלסטינים ל"סיום הכיבוש ולהגדרת לוח זמנים לגיבוש הסכם שלום ולנסיגה ישראלית מהשטחים", וההצעה לא זכתה לרוב הדרוש כדי לעבור.

הפלסטינים טענו כי תשע מדינות יתמכו בהצעתם, המספר לו הם זקוקים כדי שההצעה תעבור, אך בסופו של דבר רק שמונה מדינות תמכו בהצעה, חמש מדינות – ניגריה, רואנדה, בריטניה, ליטא ודרום קוריאה - נמנעו, ארה"ב ואוסטרליה הצביעו נגד.

האמריקנים פעלו כדי שלא יהיה להצעה רוב של 9 מתוך 15 מדינות החברות במועצת הביטחון, כדי למנוע צורך בווטו שלהם.

בישראל התאכזבו לאור העודה שצרפת הצטרפה לתומכים בהחלטה למרות שניסתה לקדם הצעה מתונה. בין המדינות שתמכו בהצעה הפלסטינית - רוסיה, סין, ארגנטינה, צ'אד, צ'ילה, ירדן ולוקסמבורג.

שגרירת ארה"ב באו"ם, סמנתה פאוור, הבהירה כי הצעת ההחלטה הפלסטינית היא "פרובוקציה" ו"התרחקות ממו"מ לשלום". פאוור ציינה כי דחיית ההצעה אינה ניצחון לסטטוס קוו אלא עידוד לצדדים לחזור למשא ומתן.

ריאד מנסור, שליח הפלסטינים לאו"ם, אמר כי "התוצאה של ההצבעה מראה שבכללותה מועצת הביטחון בפירוש לא מוכנה ורוצה לשאת באחריות, בדרך שתאפשר לנו לפתוח את הדלת לשלום. זה מאוד מצער שמועצת הביטחון נותרה משותקת".

בהצהרה קצרה למועצה אמר ישראל ניצן, יועץ במשלחת ישראל לאו"ם, כי "הפלסטינים מחפשים ומוצאים כל הזדמנות להימנע ממו"מ ישיר ולצעוד בדרכים עקיפות. כבר הורגלנו בתרגילים הפוליטיים שלהם, אך היום הם הגדילו לעשות כשהגיעו עד למועצת הביטחון כדי להגחיך אותה עם הצעות מביכות".

"יש לנו חדשות לפלסטינים - את הדרך להשגת מדינה לא סוללים באמצעות פרובוקציות", אמר ניצן. "אנחנו קוראים למועצה לשים קץ למצעד האיוולת של הפלסטינים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר