מסתמן: חיילים חרדים ילמדו על תקיפת חיילות - מהגמרא

לפי המתווה המסתמן, חיילים חרדים יעברו את הקורס בנושא תקיפה חמורה של חיילות - אולם זה יותאם לערכיהם. למשל, יעשה צה"ל שימוש בסיפורים מהגמרא שיסבירו את הנושא (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
חיילים חרדים (צילום ארכיון: דובר צה"ל)

בשבועות האחרונים עוסקים בצה"ל בסוגיית התקיפות החמורות נגד חיילות, וזאת בעקבות ההחלטה שלא להעביר שיעורים והרצאות בנושא למתגייסים החרדים משום שהם פוגעים ברגשותיהם.ל"כיכר השבת נודע כי מסתמן כעת פתרון המוסכם גם על הרבנות הצבאית.

לפי המתווה המוצע, המתגייסים החרדים יעברו שיעור בנושא - במסגרת רוחנית, כאשר במקום הדוגמאות הניתנות למתגייסים החילונים - לחרדים יספרו סיפורים מהגמרא שימחישו למתגייסים במה מדובר ואיך עליהם לנהוג.

המתווה טרם קיבל אישור סופי של יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים תא"ל רחל טבת-ויזל, אולם מסתמן כי יאושר בקרוב. גורמים ברבנות הצבאית אמרו כי רס"ן הרב שמעון קליין, רב פרויקט שח"ר, כבר נתן את הסכמתו למתווה.

עד להחלטה לבטל את השיעורים בנושא במתכונת הכללית למתגייסים החרדים, הללו השתתפו בהם וחלקם טענו כי התכנים שמועברים בשיעורים לא מותאמים לציבור החרדי. "עברתי את השיעור הזה גם בטירונות וגם כמה שבועות אחרי שהגעתי ליחידה בה שירתתי", סיפר ל"כיכר השבת" חרדי שהשתחרר מצה"ל.

גורם ברבנות הצבאית אמר ל"כיכר השבת" כי המתגייסים החרדים צריכים לעבור שיעורים בנושא, אך תוך התאמת התכנים עבורם: "גם בציבור החרדי ישנן בעיות בנושא הזה, אני לא מנסה להסתיר את העניין הזה. אבל יש אפשרות להעביר להם שיעור כזה באופן שמתאים לאוכלוסייה החרדית ולא בתכנים שפוגעים ברגשותיהם של החיילים".

עם הפרסום על ביטול השיעורים, מדובר צה"ל נמסר ל"כיכר השבת" כי "מערך ההסברה בנושא פגיעה על רקע חמור בחיילות הוא אחד ממגוון תכני חובה המועברים במסגרת הטירונות בצה"ל. מערך השיעור בנושא מתעדכן באופן תקופתי על ידי מטה היוהל"ן ומועבר ליחידות. לאחרונה, זוהה צורך להתאים את נוסח ההסברה למגזר החרדי בצבא. לאור זאת, הוחלט בשיתוף עם גורמי הרבנות הצבאית על כתיבת מערך שיעור מותאם וייחודי לאוכלוסיית החיילים החרדים".

בצה"ל הוסיפו כי "בטרם הופץ המערך המותאם, יחידות אשר פונות באופן פרטני למטה היוהל"ן מקבלות סיוע והכוונה בנוגע להתאמת נוסח התכנים הקיימים לסוגיות הפרטניות העולות בקרב חייליהן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר