הדרמה בש"ס

150 נציגים לאריה דרעי: "חזור הביתה"

150 נציגי ש"ס ברחבי הארץ חתמו על מכתב תמיכה באריה דרעי, שפרש מהכנסת ומבקש לפרוש גם מראשות התנועה, בו הם מפצירים שיחזור בו מההחלטה. פרסום ראשון (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אריה דרעי (צילום: יונתן סינדל - פלאש 90)

הדרמה בש"ס: מאה וחמישים נציגי ש"ס ברחבי הארץ חתמו על מכתב תמיכה באריה דרעי, שפרש מהכנסת ומבקש לפרוש גם מתפקיד יו"ר התנועה, בו הם מפצירים בו לחזור בו מהחלטתו.

המכתב שמתפרסם לראשונה ב"כיכר השבת" נשלח רק לאריה דרעי עצמו ולדברי היוזם, יו"ר ש"ס בחדרה, בועז ביטון, המכתב צפוי להתפרסם במודעות רחוב בימים הקרובים.

אחרי שציינו את הצלחותיו לאורך השנים בש"ס, כתבו הנציגים כי "בשבוע האחרון נפל דבר בישראל ואיש בן בליעל ממחננו חילל את הקודש והשפיל את כבוד התורה עד עפר", וזאת משום ש"מטרתו הייתה ברורה לשפוך את דמו של מרן זיע"א ואת דמך ביום אחד, בבחינת 'אותו ואת בנו ביום אחד'".

"כולנו מבינים את גודל הפגיעה ומזדהים עם עומק הכאב. אך לא האמנו למשמע אוזנינו שהארי כרע נפל. וכרעם ביום בהיר התגלגלה השמועה על פרישתך מהתפקיד הרם בו מרן הכתירך קבל עם ועדה", כתבו הנציגים.

בעקבות פרישתו תמהים הנציגים על המהלך שהפתיע רבים. "בלב קרוע ומורתח ובלב שבור, כאן הבן שואל: האם אתה מוכן להוריד לטמיון את מפעל חייו של מרן זיע"א פאר הדור? האם אתה רוצה להשיב אותנו בחזרה לפני ל"ב שנים להיות אסקופה הנדרסת בפני כל בר בי רב, ולכופף קומתנו בפני כל צרוע זב חוטם? האם אתה מבקש מאיתנו לקיים את הפסוק 'שובי אל גבירתך והתעני תחת ידיה'? האם באבחה ובהינף יד אתה מאפשר למוטט מפעל חיים של רבבות מבני ספרד?".

כמו שאר הרבנים בהם חברי מועצת הרבנים, הנציגים מפצירים בו לחזור בו מהתפטרותו. "אנו נציגי הרשויות בארץ הקודש מ"מ ראשי העיר, סגנים, וחברי מועצת העיר. פונים אליך בלב שבור ובעין דומעת ר' אריה חזור הביתה!!! צמאים אנו להנהגתו של שלוחא דרבנן עתיר מוניטין בעל נסיון אדיר אשר זקף את קומתה של יהדות ספרד, והיה ציר נאמן למרן במשך עשרות שנים".

"בשם תורת ישראל, עם ישראל, וארץ ישראל, אנו פונים אליך ומחייבים אותך להיקרא שוב לדגל של נשיא מועצת החכמים מרן ראש הישיבה הגאון רבי שלום הכהן שליט"א ולשאר חברי מועצת החכמים מצוקי ארץ גאוני עולם אשר גזרו עליך בגזירת התורה לשוב ולהנהיג את התנועה הקדושה ביד רמה", הוסיפו.

בסיום המודעה נכתב "זכור, ר' אריה בתוך עמינו אנחנו יושבים חיים אנו את השטח ויודעים אנו שהעם אתנו, העם עם תנועת ש"ס! העם עם מרן! העם עם ר' אריה!! חזור הביתה להרים את קרן התורה ומרן מן שמיא יערה עליך רוח וכוחות ממרום להמשיך את מהפכת יהדות ספרד תחת הנהגתם של גאוני הדור מועצת החכמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר