שוב בירושלים: קבלת שבת נגד חילולי שבת

עשרות בני אדם צפויים להשתתף בקבלת שבת שתתקיים מחר, ערב שבת קודש, מול אחת החנויות שמחללת שבת, ברחוב שלומציון המלכה פינת רחוב שלמה המלך (חרדים, ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
רוזנשטיין ופינדרוס, היוזמים (צילום ארכיון: באדיבות המצלם)

המאבק על חילולי השבת בירושלים: עשרות בני אדם צפויים להשתתף בקבלת שבת שתתקיים מחר, ערב שבת קודש, מול אחת החנויות שמחללת שבת.

מאחורי היוזמה עומדים חברי מועצת העיר יצחק פינדרוס מסיעת 'דגל התורה' ושלמה רוזנשטיין מתנועת 'אגודת ישראל', שהחלו במאבקם בנושא לפני שבועות אחדים.

בהועדה לתושבים שהגיעה לידי "כיכר השבת" נכתב: "בשבת הקרובה פרשת ויחי, י"א טבת (02/01) נקבל בשירה את פני השבת בקבלת שבת ותפילת ערבית בשעה 16:30 ברחוב שלומציון המלכה פינת רחוב שלמה המלך".

עוד נכתב כי "הציבור הרחב מוזמן להצטרף לכבוד קדושת השבת ברחובות ירושלים". הנציגים ציינו ש"ברחבת רחוב בצלאל הקטן מתקיימת כרגיל קבלת השבת המסורתית של 'רוח ירושלמית'".

בשיחה עם "כיכר השבת", הגיב חבר המועצה יצחק פינדרוס על חילול השבת ואמר כי "המקום נסגר על ידי ראש העיר בקדנציה הקודמת". לדבריו, "השנה ראש העיר מעלים עין על אף שזה בניגוד לחוק גם על פי דברי עורך דין אביעד הכהן שראש העיר שלח אותו לנהל דיאלוג עם הוועדה למען השבת על הסופרים הוא מודה שזה בניגוד לחוק".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "אין שינוי במדיניות העירייה לגבי הסטטוס קוו בנושאי דת בעיר ירושלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר