אלעד: מכרז חדש לתחבורה ציבורית

אחרי שנים בהם חברת "אגד תעבורה" הפעילה את התחבורה הציבורית בעיר אלעד, משרד התחבורה פרסם השבוע מכרז להחלפתה ולשדרוג מערך התחבורה בעיר (רכב, תחבורה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: דוברות עיריית אלעד)

אחרי שנים בהם חברת "אגד תעבורה" הפעילה את התחבורה הציבורית בעיר אלעד, משרד התחבורה פרסם השבוע מכרז להחלפתה. מדובר במכרז על אשכול אחד עם בקעת אונו והאיזור, מה שיכול לגרום לשיפור בתחבורה האזורית כולה.

בעיר מקווים כי יהיה שיפור ניכר בתחבורה בעיר עצמה, אליה וממנה. המכרז מביא עימו בשורה עבור התושבים וזאת משום שהוא כולל תוספת של תשעה קווים בינעירוניים בכל ימות השבוע. התוצאה היא שבסך הכול יהיו שישה עשר קווים בינעירוניים ושלושה קווים עירוניים במשך כל שעות השירות, בכל ימות השבוע, כשבסוף השבוע ובמועדים יהיו עוד חמישה קווים בינעירוניים ייעודים למקומות נוספים.

המכרז אינו כולל את הקווים המופעלים כיום בעיר על ידי חברות אחרות כמו "סופרבוס" לבית שמש, "עילית" לביתר ו"אגד" לחיפה ורכסים שיישארו במתכונתם הנוכחית.

ראש העיר ישראל פרוש אומר, כי הוא שמח שהמכרז שנערך באופן מיוחד להתאימו לצורכי תושבי אלעד והבאים בשעריה יצא לדרך והוא יפעל לכך שמשרד התחבורה יקצר את ההליכים במכרז בכדי שתושבי אלעד יקבלו כמה שיותר מהר את השירות לו הם זכאים.

"אנחנו מקווים שהמכרז החדש יביא קץ למצב הבלתי נסבל של התחבורה הציבורית בזמני העומס. אלעד היא עיר עם אחוזים גבוהים הנמנים על נוסעי התחבורה הציבורית. בעבר פעלנו כדי לחבר את העיר עם קווים לריכוזי הציבור החרדי בארץ, ועתה אנו מברכים על המכרז שישלים את המהפך שהחל לפני כמה שנים", אומר פרוש.

מחזיק תיק התחבורה, מ"מ וסגן ראש העיר שמואל גרוסברד, אומר כי "בהכנת מכרז זה הוכנסו מאות פרטים גדולים וקטנים החשובים לנוסעים והייתה ירידה עד לפרטים הקטנים, כשאפילו לוחות זמנים כבר נקבעו מראש".

במכרז המדובר מוכנסת גם התייחסות לסוגיית הנוסעים העומדים בעת הנסיעה. לפי ההצעה של מחזיק תיק התחבורה שהוצעה גם על ידי עסקן בעיר בשם פיני רוזנטל ששוחח על כך עם חברי כנסת.

לפי ההצעה הנהגים יחויבו לאסוף את כל הנוסעים בתחנות, כאשר על כל נסיעה בה יהיו יותר מעשרה נוסעים בעמידה, החברה תהיה חייבת לדווח למשרד התחבורה, ובמידה והדבר יחזור על עצמו יותר מ-3 פעמים באותה השעה, החברה תהיה מחויבת מידית להוסיף נסיעה בשעה זו בה חוזר על עצמו העומס. כך שמצד אחד, לא ייתקעו נוסעים בתחנות ומאידך, במידה והדבר חוזר על עצמו באותה שעה, תתווסף נסיעה לרווחת הנוסעים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר