פסק הלכה חדש

הרב יצחק יוסף: בעלי אייפון ואינטרנט לא פסולים לעדות

לאחר פסקי הלכה רבים שפסלו משתמשי אייפון ואינטרנט פרוץ לשמש כעדים וזכו לגיבוי של מרן הגר"ש וואזנר ומרן הגר"ח קנייבסקי, יוצא הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף בפסק הלכה חדש, לפיו בעלי אייפון כשרים לעדות. "שמעתי שהרב וואזנר אמר שהמשתמש באייפון פסול לעדות, הוא יתיר ממזרים על פי זה?" (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגר"י יוסף (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

מחלוקת הלכתית: לאחר סדרת פסקי הלכה חריפים נגד משתמשי הטלפון החכם לסוגיו, יוצא הרב הראשי לישראל והראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף בפסק הלכה חדש הקובע כי לא ניתן לאסור את השימוש באייפון וכי גם משתמשי "המכשירים הפסולים" כשרים לעדות.

כזכור לפני יותר משנה פרסם מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי פסק הלכה תקדימי לפיו: "כל מי שיש לו אייפון, אינטרנט פרוץ וכדומה פסול לעדות קידושין וגירושין, אם הנ"ל היה עד, אפילו בדיעבד, צריך לקדש אותו או לתת גט עוד פעם". פסק הלכה דומה נכתב גם בשמו של מרן פוסק הדור הגר"ש וואזנר.

(צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)
חשיפת פסק ההלכה של הגר"ח קנייבסקי לפני כשנה (לידיעה - הקליקו על התמונה)
הגדלה

הגאון רבי יעקב יוסף זצוק"ל, אחיו של הראשון לציון והרב הראשי המכהן, פסק גם הוא כנגד משתמשי האייפון: "אם בעליו של טלפון עם אינטרנט לא מסונן היה עד בחופה וקידושין, החתן נשאר רווק והכלה רווקה. אם נודע לאחר החופה כי העד פסול יביא הרב מיד עד אחר ויקדש את הזוג בשנית".

אלא שכאמור, ל"כיכר השבת" נודע כי בחודשים האחרונים פוסק הראשל"צ והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף כי בניגוד לדבריהם של מרנן הגר"ש וואזנר והגר"ח קנייבסקי - משתמשי האייפון והאינטרנט כשרים לעדות.

ארכיון: שריפת אייפונים במדורה (צילום: תומר פולטין, צלם סטילס)

בשיעור שמסר לאחרונה, התייחס הגר"י יוסף לנושא עריכת דין, ואמר כי למרות שהעיסוק בעריכת דין אסור הלכתית - עורך דין כשר כעד: "למה? 'לא שמיעא ליה לאינשי האי איסורא', אנשים לא מבינים את האיסור הזה של להיות עורך דין, להציג לקוח בבית המשפט, הם מבינים שאסור לתבוע, אבל להיות עורך דין, לייצג אותם".

בהמשך התייחס הרב למשתמשי האייפון והאינטרנט: "מה שלא נראה לאנשים כמו איסור - אתה לא יכול לאסור. שמעתי בשם הרב וואזנר שמי שמשתמש באינטרנט - לא יודע אם זה נכון - הוא אמר שמי שמשתמש באינטרנט או באייפון בקביעות הוא פסול לעדות, כך מישהו אמר לי בשבת. אמרתי 'מה, הוא יתיר ממזרים על פי זה'? זה קשה. לא שמיעא ליה לאינשאי האי איסורא, יש דברים שאנשים לא מקבלים" פסק הראשל"צ הרב יצחק יוסף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר