מבזק כיכר TV

ליצמן לא נותן סיכוי: "איחוד בין המפלגות מורכב וקשה"

היוזמה לאיחוד בין המפלגות החרדיות נראית כצוברת תאוצה אך דווקא יו"ר הסיעה המרכזית ב'אגודת ישראל', ח"כ יעקב ליצמן, לא נותן לה סיכוי • "אינני נותן לכך סיכוי וקשה לי לראות את האיחוד הזה יוצא אל הפועל", אמר ליצמן • עוד במבזק: השבוע החורפי הסוער שבפתח וסיעת "תקומה" תבחר את נציגיה • צפו (אקטואליה)

(עריכה אלימלך פלאם; תמונה: באדיבות המצלם)

בימים האחרונים, בעקבות המשבר הפנימי בתנועת ש"ס, ולאור סקרי דעת קהל מחמיאים, שבה ועולה במערכת הפוליטית החרדית, היוזמה לאיחוד בין מפלגות ש"ס ויהדות התורה על מנת לשמור על השלום ולהמשיך את שיתוף הפעולה שהיה בקדנציה האחרונה תוך שימור ההישגים לעולם התורה.

היוזמה שנחשפה לראשונה ב"כיכר השבת" מגיעה גם מ"השטח", הציבור הרחב הדורש אחדות ובז למחלוקות ולפילוגים, והן מגדולי ישראל אדמו"רים ורבנים כמו גם אנשי עסקים ופילנתרופים ידועים.

אולם מתברר כי על אף כל הרצון הטוב הרי בסופו של דבר היוזמה הברוכה תישאר חלום רחוק זאת לאור כל הקשיים הקיימים בביצוע מהלך שכזה.

אמש (מוצאי שבת) התייחס ח"כ יעקב ליצמן ליוזמה, זאת במהלך נאומו בכינוס פנימי סגור של 'איחוד מוסדות גור' והעריך באוזני המשתתפים כי המהלך אינו ריאלי ואינו ישים.

"אינני נותן לכך סיכוי וקשה לי לראות את האיחוד הזה יוצא אל הפועל", אמר ליצמן. "אחדות הציבור החרדי אמנם הינה צו השעה", הוסיף אך הדגיש שוב כי איחוד בין המפלגות נראה על פניו בשלב הזה מורכב מאוד וקשה להשגה.

בהמשך דבריו, התייחס ליצמן גם לסוגיית קיום הפריימריז בציבור החרדי ואמר כי באם רוצים שהעניין יהיה אפקטיבי יש לקיים בחירות שכאלו במקביל גם בדגל התורה ובש"ס. "אין טעם לקיים פריימריז רק באגודת ישראל, כשלא יודעים את יחסי הכוחות ביו כל המרכיבים במפלגות החרדיות", אמר ליצמן.

לסיום, התייחס ליצמן למשבר בתנועת ש"ס ולהתפטרותו של אריה דרעי ואמר: "אנו מקווים לחזרתו של הרב דרעי להנהגת ש"ס, ופועלים בענין זה רבות, בניסיון למניעת פגיעה בנציגות החרדית חלילה. זהו ענין כלל חרדי ולא רק ענינה של תנועת ש"ס בלבד".

מלשכת ח"כ יעקב ליצמן נמסר בתגובה כי "מדובר בחצאי משפטים ואמירות מתוך דברים שנשא הרב ליצמן באירוע ציבורי בארה"ב, שברובן לא נאמרו ואינם מדוייקים".

מטעם הלשכה, מצרפים את ההתייחסות של ליצמן לנשואים שהועלו בנאומו: "המפלגות החרדיות לא תשבנה עם לפיד בקואליציה עתידית, על אף ששינה דעתו בענין, בשל מצוקתו הפוליטית. כל ראשי המפלגות השונות, למעט לפיד, בקשר שוטף עם נציגי יהדוה"ת. מוקדם מאוד לדבר מעתה על תפקידים והתחייבויות".

"אחדות הציבור החרדי הינו צו השעה. איחוד בין המפלגות נראה על פניו בשלב זה, מהלך מורכב מאוד", אמר ליצמן והוסיף כי "מקווים לחזרתו של הרב דרעי להנהגת ש"ס, ופועלים בענין זה רבות, בניסיון למניעת פגיעה בנציגות החרדית חלילה. זהו ענין כלל חרדי ולא רק ענינה של תנועת ש"ס בלבד".

"יתר הדברים שצוטטו בשם ח"כ ליצמן אינם נכונים", נמסר מהלשכה.

עוד במהדורת כיכר TV

> בעקבות טענות של גורמים בכירים בליכוד על תקלות בספירת הקולות בפריימריז לרשימת התנועה, הבהיר היועץ המשפטי של המפלגה כי "התוצאות שפורסמו אינן סופיות ורשמיות". גורמים בכירים בליכוד ביקשו לערוך ספירה חוזרת בכמה קלפיות.

> שבוע חורפי סוער בפתח. שני סנטימטרים של שלג נערמו בחלק התחתון של אתר החרמון במהלך סוף השבוע, וגשמים עזים ירדו בכל חלקי הארץ. לקראת הסערה, שתגיע לשיא בימים שלישי ורביעי, פרסמה שגרירות ארצות הברית בישראל אזהרת מסע חריגה לאזרחיה.

> העיתונאי ג'ון קנטלי, המוחזק בשבי ארגון הטרור דאע"ש כבר יותר משנתיים, מככב בסרטון תעמולה חדש שהפיץ הארגון. קנטלי תועד במסגרת "דיווח עיתונאי" מהעיר מוסול שבעיראק, בו הוא טוען כי המצב בעיר מצוין והתושבים ממשיכים בשגרת יומם. קנטלי נחטף לפני כשנתיים בזמן ששהה בסוריה. חברו למסע, ג'יימס פולי, נחטף גם הוא וראשו נערף לפני מספר חודשים.

> בשבוע הבא תבחר סיעת תקומה את נציגיה לכנסת. מי מתמודד ומי מבין הח"כים יישאר מחוץ למשכן? עורך אתר סרוגים, אריה יואלי, מדווח.

צילומים: מתניה אופיר, ynet; כיכר השבת, באדיבות המצלם

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר