היום: גזר דינו של מפקד חטיפת שלושת הנערים

בית הדין הצבאי יגזור היום את דינו של המחבל המתועב חוסאם קוואסמה, האיש שעמד מאחורי חטיפת ורציחת שלושת תלמידי הישיבה - אייל יפרח, גיל-עד שאער ונפתלי פרנקל הי"ד (צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הנערים הנרצחים הי"ד (ארכיון כיכר השבת)

בית הדין הצבאי יגזור היום (שלישי) את דינו של המחבל המתועב חוסאם קוואסמה (40), האיש שעמד מאחורי חטיפתם ורציחתם של שלושת תלמידי הישיבה - אייל יפרח, גיל-עד שאער ונפתלי פרנקל הי"ד.

קוואסמה עמד בראש החוליה שביצעה את הרצח, והוא הורשע בכל הסעיפים שיוחסו לו בכתב האישום - חברות בקבוצה שגרמה מוות בכוונה תחילה, פעילות עבור ארגון חמאס וסחר בציוד מלחמתי.

על פי פסק הדין, קוואסמה הודה שתכנן את הפיגוע יחד עם מרואן קוואסמה ועם עמאר אבו עיישה ומימן את הפיגוע בכ-200 אלף שקל מאחיו מחמוד, שגורש לרצועת עזה במסגרת "עסקת שליט".

קוואסמה הודה כי רכש כלי נשק לצורך ביצוע הפיגוע וסייע למרואן בקבורת גופות שלושת הנערים. בנוסף, הוא העלים ראיות מזירת הקבורה וסייע לרוצחים להימלט מכוחות הביטחון וסיפק להם מזון ושתייה.

הכלא הישראלי לא זר עבור המחבל המדובר, בשנת 2002 סיים לרצות שבע שנות מאסר בפועל בשל פעילות טרור בארגון הטרור חמאס נגד ישראלים. גם אחיו נשפטו למאסר בשל פעילות דומה - הוצאת פיגועים ברחבי הארץ.

כזכור, בחודש ספטמבר נהרגו בחברון שני מבצעי הרצח והחטיפה, מרוואן ואבו עיישה, במהלך חילופי אש עם כוחות הביטחון. השניים היו חמושים ועם הגעת כוחות הביטחון הם פתחו באש לעבר הכוחות.

לאחר קרב יריות קצר נהרג אחד מהם ולאחר מכן הרס דחפור של צה"ל את המבנה בו שהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר