המופת של הגר"ח: מירושלים לבני ברק כדי לקדש את הלבנה

אחד ממקורביו של הגר"ח קנייבסקי לא הצליח לקדש את הלבנה בירושלים בשל מזג האוויר. הגר"ח הורה לו לבוא לבני ברק ולהפתעתו מיד כשבא הצליח לברך. מופת מדהים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יעקב נחומי - פלאש 90)

המויפת של הגר"ח: מזג האוויר הסגרירי והסוער גורם לשאלות הלכתיות כמו גם לסיפורי מופתים. אחד ממקורביו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שהה אמש בבני ברק לרגל שמחה משפחתית.

לאחר תפילת ערבית שב האיש לביתו שבירושלים, אלא שעם כניסתו לבית נזכר ששכח לקדש את הלבנה. המקרוב יצא אל החצר וראה כי העננים מכסים את השמיים והלבנה לא נראית כלל, לאחר שעה ארוכה בה המתין אולי תתגלה הלבנה וכשהבין שהדבר לא קורה, חשש לפספס את המועד האחרון לקיום המצווה.

לאור החשש הגדול, התקשר הלה לנכדו של הגר"ח, הרב יעקב ישראל קנייבסקי וביקש ממנו שישאל את סביו מה עליו לעשות? ומרן השיב: "שיבוא לבני ברק".

המקורב עצר מייד את המונית הראשונה שהזדמנה ושם פעמיו לעיר התורה והחסידות. במשך כל הנסיעה ירד הגשם והעבים השחירו והלה היה בטוח שלא יצליח לקיים את המצווה אולם חזקה עליו ש"מדברי מרן שר התורה לא משנים מאומה".

בהגיעו לבני ברק שם פעמיו אל בית הכנסת לדרמן שם יצא מהרכב והביט לשמיים שהיו כמובן קודרים והלבנה כלל לא נראתה באופק.

המתפללים ניסו לחזק את ידיו ואמרו לו שזכות המצווה שביקש לקיים והטורח העצום יעמדו לו כאילו עשה את המצווה בשלמותה, אולם הלה החליט לומר את הפסוקים שלפני הברכה תוך אמונה פשוטה וברורה שדברי מרן יתקיימו במלואם.

ואכן למרבה הפלא, לאחר דקות ספורות כשהחל לברך את הברכה, ביצבצה לפתע הלבנה בין העננים ונגלתה לעין כל.

כמובן שאותו מקורב בירך את ברכת הלבנה בשמחה גדולה והודה בתפילה לבורא עולם על שזיכה אותו לקיים את המצווה בפועל כפי ברכתו של מרן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר