העם מחכה למוזיקת הבחירות / טור

מאז ומתמיד המוסיקה הייתה חלק בלתי נפרד מחיינו הפרטיים והציבוריים. גם היום, בתקופה כה סוערת, מה שמלווה את האירועים הדרמטיים הם השירים שתמיד יישארו (דעות)

אלי שפירא | כיכר השבת |
בני אלבז (צילום: Yonatan Sindel/FLASH90)

מאז ומתמיד המוסיקה הייתה חלק בלתי נפרד מחיינו הפרטיים והציבוריים. גם היום, בתקופה כה סוערת, מה שמלווה את האירועים הדרמטיים הם השירים שתמיד יישארו איתנו.

הפזמון המוכר "אל תירא ישראל אל תירא כי גור אריה הלא אתה" חזר לחיינו בסערה, ממש כמו זאת המשתוללת בחוץ, ומקדמת את פניו של אריה דרעי בכל חדר מדרגות.

גם הצד השני לא יצא מקופח, עת הופק לכבודו של אלי ישי "שיר הנאמן" הידוע, "בכל ביתי נאמן הוא, עליו בפי קודשו העיד מרן", שיר שהפך להיות ההמנון של אוהדי אלי ישי ובהשתתפות כל גדולי הזמר. לימים, השתנו המילים של השיר, והיום זה "לכל ביתי מקליט הוא", אבל עדיין על אותו לחן.

לא רבים יודעים, אבל השיר "אל תירא ישראל כי גור אריה הלא אתה" נכתב והולחן על ידי אביהו מדינה ובוצע על ידי שימי תבורי (כן כן) לראשונה בפסטיבל הזמר המזרחי בשנת 1971. השיר זכה במקום השלישי באותה שנה. אם שימי תבורי היה יודע מה יעלה בגורלו של השיר הכ"כ פופולארי עשרות שנים אחרי הזכיה הגדולה, אין ספק שהוא היה גאה בעצמו.

אוהדי אריה דרעי לא עוצרים, וממשיכים לחדש שירי הלל לכבוד רבם הנערץ. לאחרונה יצא אלבום 'הקומטאנץ' המשובח של המנגנים בו מבצע איציק אשל מחרוזת שירים סוחפת. בין השירים במחרוזת, מופיע השיר הברסלבאי הידוע: 'רבינו שאג בקול גדול, אין שום ייאוש בעולם כלל'.

אין ספק שללא איציק אשל והמנגנים היה השיר החביב ממשיך להירקב באומן המושלגת, אבל איציק אשל רתם את הסוסים, קרא לעגלון ועשה 'קפיצת הדרך' מאומן ישר לרחוב הקבלן.

אחרי שהשיר חזר שוב לתודעה הציבורית, מיהרו מעריציו ומוקיריו של הפוליטיקאי הנמרץ, לשבש מעט את המילים ולהשאיר את אותה המנגינה, מה שיצר שיר חדש: "רבינו שאג בקול גדול (וכאן הקונוטציה לאריה, ששואג..)- אין כמו אריה, אין כמו אריה, אין כמו אריה בעולם כלל" , כך שואגים התנזים בקול גדול באוהל המיוחד ובטמפרטורה שגורמת לחלקם ללקות בהיפותרמיה.

וכמובן, בני אלבז.

אין מה לומר, האיש זמר בחסד עליון, עם יכולות ווקאליות נדירות, מנעד קולי מרשים, טונים מטורפים וצבע קולי נדיר. בקיצור, הבחור יודע לשיר. לא סתם, הוא לקח בגדול את המקום הראשון בתוכנית ריאליטי פופולארית, והשאיר הרחק מאחוריו את המתחרים, חלקם זמרים בעלי שם בעולם החילוני. ובצדק.

אלבז הוא הפס קול של המהפכה, רק שבסוף שנות התשעים היו מגיעים מאות האלפים ומתייפחים בבכי מר לקול השיר "הוא זכאי". היום, מול 50 תנזים לכל היותר, באותו אוהל היפותרמי בהר נוף, הוא ממשיך לשיר שירים נוגים. "מה עשיתם לו? מה עשיתם לו? מה עשיתם לו?". אכן, המסר כואב, ועצוב, אבל מוסיקלית הוא מסוגל להרבה יותר.

אגב, אחת ולתמיד אולי מישהו יקום ויפתור את התעלומה שמנקרת במוחי מאז שש"ס קיבלה 17 מנדטים. בשיר הנצחי, "הוא זכאי". האם זה "על ידי אוהביו הוא זכאי," או שמא "אריה דרעי, אוהביו הוא זכאי?", 16 שנה חלפו והשאלה עדיין כאן, עומדת כמו פיל בחנות אוהלים, ומסרבת להסתלק מהראש.

ואם כבר במערכת בחירות עסקינן, נראה שאחינו האשכנזים דיי נשרכים מאחור, בכל הקשור ליצירות מוסיקליות בעלות ניחוח פוליטי. במערכת הבחירות האחרונה, יהדות התורה הפיקה מן ג'ינגל בחירות צולע: "יהדות התורה יהדות התורה, כי כולנו חרדים (...) לעתיד החברה". ניסיון להתחכם יש כאן, מלווה בלחן סתמי ובלתי קליט העליל.

יהדות התורה ניסתה גם להפיק שיר בחירות נוסף במהלך הבחירות לרשויות המקומיות. גרסת כיסוי לשיר ' אמר רבי עקיבא" של מ.ב.ד, עם אורגניסט חתונות ממוצע ששר בגרון ניחר: "צריך אותך לעשירי, לעשירי , לעשירי". באמת שהבנתי, צריך אותי לעשירי. אבל איפה האורגן המזייף של יהדות התורה ליד מיתרי הקול האדירים של בני אלבז?

אני פונה מכאן לכל אנשי הקמפיין של ג', אל תהיו שאננים. תפנו לטובי המלחינים והמעבדים במוסיקה החסידית, תיקחו את שוואקי ופריד יחד שינפיקו לנו להיט היסטרי שעוד ישירו אותו בכל שבע ברכות ואירוסין. תתנו קונטרה לבני אלבז, קדימה, העם מחכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר