הטבח במרכול

תיעוד: המחבל מצרפת נשבע אמונים לדאע"ש

אמדי קוליבאלי, המחבל שחטף בני ערובה ורצח ארבעה יהודים במרכול הכשר בפריז, נשבע אמונים לארגון הטרור הרצחני - המדינה האיסלמית, דאע"ש. בסרטון וידאו חדש הוא נראה נשבע אמונים לדאע"ש ואומר: "אני חייל של הח'ליפה. צרפת היא מטרה לגיטימית בגלל מה שהיא עושה לנו". צפו בסרטון (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: מתוך יוטיוב)

הטבח בפריז: אמדי קוליבאלי, המחבל שחטף בני ערובה ורצח ארבעה יהודים במרכול הכשר בפריז, נשבע אמונים לארגון הטרור הרצחני - המדינה האיסלמית, דאע"ש.

סרטון וידאו חדש שנחשף, מתעד את הרגעים בהם אמדי נשבע אמונים לארגון הטרור שמאיים על העולם כולו.

בין היתר אומר אמדי בסרטון: "אני חייל של הח'ליפה. הקבוצה שלנו התארגנה לפני המתקפות. צרפת היא מטרה לגיטימית בגלל מה שהיא עושה לנו".

יצוין כי בני משפחתו של המחבל הנתעב הוציאה הודעת גינוי למעשים שלו: "אנו מגנות את המעשים האלה ואיננו מזדהות בשום פנים ואופן עם הרעיונות הקיצוניים הללו. אנחנו מקוות שיבינו שאין קשר בין המעשה הנתעב הזה לדת האסלאם".צוטטו אמו ואחיותיו בסוכנות הידיעות הצרפתית.

בפיגוע במרכול נרצחו פרנסואה מישל סעדה (60), פיליפ ברהם (45), יוהן כהן (20) ויואב אטב (21).

היום צפויה להתקיים בפריז "צעדת המיליון" שבה ייקחו חלק מנהיגי מדינות בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ אביגדור ליברמן, שר הכלכלה נפתלי בנט וח"כ אלי ישי, לצד יושב-ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

בתוך כך, בראיון שהעניק ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס לפני הטבח במערכת העיתון ביום רביעי הוא אמר כי "אם 100 אלף צרפתים ממוצא ספרדי יעזבו את צרפת, אי אפשר לומר שצרפת תחדל להיות. עם זאת, אם 100 אלף יהודים יעזבו, צרפת לא תהיה אותה מדינה. הרפובליקה תישפט ככישלון".

ואלס ציין כי "במהפכה הצרפתית בשנת 1789 הוחלט להכיר ביהודים כאזרחים שווים. כדי להבין את הרעיון, צריך להבין שזהו עקרון משמעותי לאומה הצרפתית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר