מרן לא היה שמאלני / טור תגובה

מהיום בו נלקח לגנזי מרומים מר"ן הגר"ע יוסף זצוק"ל מספר עסקנים חרדים עם דעות שמאלניות רדיקליות מנהלים מסע כוחני להשלטת דעותיהם על הציבור הספרדי (דעות)

יהונתן יוסף | כיכר השבת |
מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

בפרשת השבוע מוזכרת העובדה שמנהיגם של ישראל, משה רבינו, גדל בבית פרעה. נשאלת השאלה האם לא היה ראוי כבן בית המקורב למלכות שישפיע מבפנים על פרעה שיתן לו גושן וחכמיה, או לחילופין כאחד המכיר את פרעה מקרוב ודאי היה יכול היה להתחיל במסע הסברה לשחרור עם ישראל מעבדות, לשכור יחצני"ם ולהסביר לעם המצרי שעבדות זה דבר פסול, בדיוק כפי שעשו באמריקה האפרו - אמריקאים עת ערכו מסע לשחרור מעבדות בסיומו אף מונה נשיא משורותיהם. אך משה רבינו בוחר בדרך הקשה, הוא מבין שלפעילות שתדלנית תהיה תוצאה פחותת ערך בה הוא אולי ימונה לשר היהודים ובני ישראל אולי אף ישוחררו מעבדות, אך לא יצאו מגלות מצרים.

מי המרן שלך; כהנא או הגר"ע יוסף? / חיים כהן

משה רבינו מבין כי אלוהי מצרים אינם אלוקי ישראל, מצרים אינה ארץ ישראל, ומנהיג אמיתי יוצא ממגדל השן ורואה בסבלות עמו ישראל. הוא מסתבך עם מלשינים ונאלץ לברוח. מתערב בכל דבר ולא שותק למראה עוולות. החתם סופר מבאר כי כך פועל מנהיג אמיתי בישראל, הוא לא יכול לשתוק כשבני עמו מוכים והוא מוכן לשלם מחיר על התערבותו זו. בתוך בליל הסיסמאות והדיבורים על "אחדות" ומצעד הנגידים חשוב לעשות סדר אחת ולתמיד ולהבהיר את עמדת היהודי המאמין, זה שיצא ממצרים, עזב את הגלות וזכה לעלות לארץ ישראל ולהעריך את ישיבתו בה שלא כמו אחרים שלא זכו.

מיום המר והנמהר ג' חשון ה'תשע"ד עת נלקח לגנזי מרומים מר"ן הגר"ע יוסף זצוק"ל מספר עסקנים חרדים עם דעות שמאלניות רדיקליות מנהלים מסע כוחני להשלטת דעותיהם על הציבור החרדי ספרדי כביכול בשם מר"ן ומורשתו.

הם מסלפים במודע את דעתו של מר"ן ומובילים לדרך אחרת מדרכו. כולנו הכרנו היטב את דעותיו על המצב בארץ ישראל לאור כשלון שיטת הויתורים והעובדה כי מסירת שטחים הובילה לסיכון חיי יהודים.

אמת, נכון הדבר כי פסק בעבר להתיר מסירת שטחים תמורת שלום, אך ודאי לא פסק למסור שטחים תמורת טרור. איסור תורה הוא למסור שטחים מארץ ישראל לידי הגויים ורק פיקוח נפש דוחה זאת בדיוק כמו חילול שבת ואכילת חזיר.

אותם עסקנים גררו את נציגי תנועת ש"ס למפגשים ביוזמת הזויי השמאל הקיצוני מיוזמת ז'נווה ושאר ארגוני הקרן החדשה, שם ערכו פגישות עם מרצחים תוך שימוש בפיתויים של שהייה בבתי מלון מפוארים בארץ ובחו"ל.

מי שבא היום ונושא את שם מר"ן לשווא, משקר ומשכתב את ההיסטוריה ומוביל קו שמאלני קיצוני המתנער מארץ ישראל ומרחק חלקים נרחבים מעם ישראל בשם תורת ישראל ראוי שלא יכהן בכנסת הבאה.

אסור לסמוך על הנס ובכדי שיהיה אפשר ללמוד כאן תורה חייבים מדינה עם גבולות בטוחים. גבולות בטוחים חייבים להפוך לחזקים ואיתנים באמצעות הרחבת ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון.

חייבים להעריך ולהוקיר את לומדי התורה בקרב בני הציבור הדתי לאומי. מיושבי ישיבת מרכז הרב ועד אחרון הרבנים בגרעינים התורניים הפזורים ברחבי הארץ ועושים פלאות ביישוב הארץ ובקירוב יהודיםלתורה. חייבים אנו להעריך ולהוקיר את מתיישבי יהודה ושומרון, בני הציבור הדתי לאומי, על עמידתם האיתנה -תחת פיגעים בלתי פוסקים - והגנתם על ערי המרכז.

בלעדיהם, מערת המכפלה הייתה בידי מחבלים בדיוק כמו קבר יוסף בשכם - סביבו אין התיישבות יהודית.

אין אחדות עם מי שרוצה לסכן את עם ישראל ולתמוך במסירת שטחים תמורת כיבודים ותפקידים.

כאשר מדברים על "אחדות" ובשמה מנסים לרמוס את הימין החרדי ולאפשר יצוג בכנסת רק לאלה החושבים כי ארץ ישראל היא סחורה, חשוב להבהיר כי אין ולא תהיה אחדות עם מי שמפלג את העם וזורע שנאה בין הציבור הדתי לאומי לציבור החרדי.

אין אחדות עם מי שמזלזל ברבנים החושבים שאסור לוותר על שטחים ומציגם כקיצונים והזויים.

אם אנחנו מחפשים דוגמא לדעת תורה אמיתית נטולה משיקולים זרים אי אפשר שלא להיזכר בערגה באבא, חכם עדיף מנביא, רבי יעקב יוסף זצ"ל, שלחם בעוז למען התורה העם והארץ.

הוא נשא את שלושת הדגלים גם יחד והוכיח שאפשר להיות יהודי שלם המקיים את כל תרי"ג מצוות.

הוא כיתת רגליים והביא דבר ה' זו הלכה לרבבות יהודים ללא הבדל עדה וצבע כיפה, כולל שיעורים בכוללים של בני תורה מהציבור הדתי לאומי ובראשם שיעורו הקבוע בכולל מערת המכפלה. הוא לא זנח גם את בעלי הבתים במגזר הדתי לאומי ונשא שיעורים באפרת ובבית אל בעמונה ובעלי ובכל מקום אליו זומן. יחד עם עם עמיתו הרב שלמה גוטפריד שליט"א יצא לחזק את הטהרה ולהקים מקוואות טהרה בהתיישבויות ביהודה ושומרון.

הוא עודד רבות הקמת תלמודי תורה תורניים בשיטת זילברמן ברחבי יו"ש כאשר דאג במסירות לקיומו של תלמוד תורה חברון.

דעתו הייתה כי לימוד התורה מחזק את אחיזתנו בארץ ישראל והוא חיזק גם את התורה וגם את ארץ ישראל. הוא לחם בגיורים מזוייפים בשבתו בכנסת ופעל לתיקון חוק "מיהו יהודי". הוא לחם למען השבת והכשרות ולא הניח נושא בו לא הביע את דעתו דעת תורה.

כך פועל רב אמיתי עם דאגה לכלל ישראל, כך פוע כל חבר כנסת חרדי הרוצה בטובת העם כולו, כך רוצים לפעול רבנים חרדים רבים, אך הם מלאי פחד מ"מה יאמרו" הלבלרים החרדים ואיזו תדמית קיצונית תוצמד להם על ידי אלו שעושים הכל כדי לקעקע את הקשר בין עם ישראל לארצו. אני לא דן אותם, אחרי הכל הם ראו מה קרה לאבא זצ"ל ששילם מחיר כבד כאשר אנשי פח הזבל הטמא כינו אותו בלעג "מזרוחניק" ורדפו אותו בכל דרך.

כאנשי ההשקפה שניצחה בשטח את כל השקרים של השמאל וגרורותיו, אנחנו לא נתבייש לומר בגאון ובגאווה שנילחם בכל הכח ברעיון המטורף להמיט על עם ישראל את הסכם אוסלו ג'.

הכותב הוא נכדו של מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל ובנו של הגאון רבי יעקב יוסף זצוק"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר