מבזק כיכר TV

הגרי"מ לאו: "יהודים, בואו נתאחד כולנו בארץ ישראל"

רבה הראשי של תל אביב יפו, הגאון רבי ישראל מאיר לאו, פונה ב"כיכר TV" ליהודי צרפת ואומר: "אחים אנו לכאב ולתוגה של האסון הכבד שפקד אתכם. יהודים, בואו נתאחד בארץ ישראל, באדמת הקודש, ונבין ונדע ונשכיל כי אנו עם גדול" • עוד בכיכר TV: רבה הראשי של העיר טולוז בראיון מיוחד • צפו (אקטואליה)

(עריכת וידאו: אלימלך פלאם. תמונה: ברלה שיינר)

פיגועי הטרור האכזריים בצרפת ובפרט מותם הטראגי של ארבעת הרוגי הטבח בסופרמרקט היהודי הכשר בפריז, גורמים לתחושות חרדה ודאגה של יהודים ברחבי צרפת.

רבה הראשי של תל אביב יפו, הגאון רבי ישראל מאיר לאו, פונה באמצעות "כיכר TV" ליהודי צרפת, שולח להם ברכת תנחומים וקורא להם להתאחד בארץ ישראל.

"אחי ואחיותי יהודי צרפת", פותח הרב לאו, "אחים אנו בכל רחבי העולם לכאב ולתוגה של האסון הכבד שפקד אתכם, אותנו, בערב שבת קודש פרשת שמות.

"אנו שולחים ברכת תנחומים מציון וירושלים למשפחות האבלות ושולחים איחולי החלמה מלאה ורפואה שלימה לכל חולי ישראל ובתוכם הפצועים במכה הנוראה הזאת שנחתה עלינו בסוף השבוע האחרון".

בשלב זה פונה הגאון רבי ישראל מאיר לאו בקריאה נרגשת ליהודי צרפת: "מורי ורבותי, אחיי ואחיותי, הכל מן השמיים. ערב שבת זה, היה של פרשת שמות, ששם מדברים מול הסנה הבוער באש על הרעיון לצאת מן הגלות וללכת לארץ שהובטחה לאברהם יצחק ויעקב.

"כל הסיפור של יציאת מצרים קראנו בתורה למחרת האסון הנורא הזה בפריז. מה אנחנו למדים מכך? מסתכלים בהפטרה שקראנו בשבת: 'והיה ביום ההוא ייתקע בשופר גדול ובאו האובדים בארץ אשור והנידחים בארץ מצרים וישתחוו להשם בהר הקודש בירושלים'. זו היתה ההפטרה שקראנו למחרת האסון הכבד.

"מכאן אנו למדים, יהודים, בואו נתאחד בארץ ישראל, באדמת הקודש, ונבין ונדע ונשכיל כי אנו עם גדול, עם הנצח לנצח נצחים. הגיעה שעת הגאולה לצאת מגלות לגאולה ולזכות ביחד לביאת גואל צדק אמן".

עוד בכיכר TV

> זוועה בפריז: ארבעה יהודים נרצחו באכזריות בזמן ששהו במרכול כשר בעיר. המחבל נכנס למקום בערב שבת, ירה למוות בכמה קונים ולקח בני ערובה. כתבנו צביקה גרוניך מביא את השתלשלות האירועים

> רבה של תל-אביב יפו, הגאון הרב ישראל מאיר לאו, קורא ליהודי צרפת לעלות לארץ ישראל. כתבנו ישראל כהן הביא את דבריו

> התחושות בקהילה היהודית בצרפת קשות מאוד מטבע הדברים. שוחחנו על הנושא עם רבה הראשי של העיר טולוז, הרב אברהם וויל

> היום הותר לפרסום תיעוד מפיגוע הדקירה שהתרחש לפני כשבועיים בעיר העתיקה בירושלים. מחבל פלסטיני דקר לוחם מג"ב, במהלך יציאת מתפללים בסיום תפילת הבוקר בהר הבית. בתיעוד נראה רגע הדקירה והמאבק במחבל.

> ולסיום: מי שציפה בסוף השבוע לשלג התאכזב, אבל לא בבית-שמש - לשם הגיעה משאית עמוסה בשלג, להנאתם של ילדי העיר שהרגישו לשעות אחדות מה זה חורף אמיתי.

צילומים: כיכר השבת, מצלמות אבטחה, יעקב לדרמן, ynet

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר