הנשיא ריבלין: "חובה לאפשר ליהודי לחיות את יהדותו"

הנשיא ריבלין נאם בחוג תנ"ך במעונו בי-ם: "יש לנו תביעה כלפי כל ממשלה ברחבי העולם, וממשלת צרפת במיוחד, להגן ולשמור מכל משמר על חיי בני העם היהודי" (חדשות, מדיני)

ישי כהן | כיכר השבת |
הנשיא ראובן ריבלין (צילום: פלאש 90)

הטבח בפריז: נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס הערב (ראשון) לפיגוע הרצחני במרכול היהודי בצרפת בו נהרגו ארבעה יהודים ואמר: "יש לנו תביעה כלפי כל ממשלה ברחבי העולם, וממשלת צרפת במיוחד, להגן ולשמור מכל משמר על חייהם שלומם וטובתם של בני העם היהודי- חובה לאפשר ליהודי לחיות את יהדותו בכבוד ובגאון, בלי להיות קורבן להתקפות, איומים או הפחדות".

במהלך חוג תנ"ך שקיים במעונו הרשמי בירושלים אמר ריבלין: "ביום כזה, המשימה להתחיל בלימוד תורה בכלל, ובסיפור המקראי על גירוש הגר, היא קשה במיוחד. בראשית דברי ברצוני להביע את כאבי צערי ותמיכתי במשפחות שאיבדו את היקר להן מכל, ולחזק את קהילת יהודי צרפת. בשנים האחרונות אנו עדים להתחזקות והתהדקות הקשר החי והאמיץ בין הקהילה היהודית בצרפת, לבין מדינת ישראל, אזרחיה והעם היושב בציון".

"ההדדיות התעצמו, בין היתר בעקבות הפיגוע הנורא בבית הספר היהודי בטולוז והסולידריות האמתית והעקבית של הקהילה היהודית בצרפת, והקהילות של עולי צרפת בישראל, עם מדינת- ישראל. ברגעים אלו אנחנו חשים יותר מכל את היחד, את הבריח- התיכון המחבר אותנו זה לזה כעם וכקהילה. יש לנו תביעה כלפי כל ממשלה ברחבי העולם, וממשלת צרפת במיוחד, להגן לשמור מכל משמר על חייהם שלומם וטובתם של בני העם היהודי".

לדברי הנשיא: "חובה לאפשר ליהודי החפץ בכך לחיות את יהדותו בכבוד ובגאון, בלי להיות קורבן להתקפות, איומים או הפחדות. מדינת ישראל תקבל בחום ובהערכה כל יהודי או יהודייה שבוחרים לעלות ארצה, ולוקחים אתנו חלק בבניין העם והמדינה.

"עם זאת, חשוב שעלייה ארצה לא תהיה עלייה של פחד, אלא עלייה של בחירה. עלייה שבאה מתוך זהות יהודית חיובית, מתוך ציונות, ולא מתוך אנטישמיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר