גרפולוגיה: האם ניתן לנבא את העתיד דרך כתב יד?

גרפולוג מומחה יכול לסייע בבחירה תעסוקתית, בן זוג ומקום מגורים. הגרפולוג יצליח לגלות סודות כמוסים רק ממבט בכתב היד. אז במה הוא שונה מנביא? הגרפולוגית תמר פינקלשטיין עונה לשאלות שלכם (גרפולוגיה)

תמר פינקלשטיין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

שאלה: האם ניתן לגלות את העתיד דרך כתב יד?

תודה, נועה

תשובה:

שלום נועה,

אשמח להשיב לך על שאלתך.
גרפולוגיה היא תחום שמתפרש בטעות, אצל מי שלא מכיר אותה מקרוב, כסוג של מיסטיקה, כמו "קריאה בקלפים", ב"קפה", או ב"שוקולד" (תתפלאי לשמוע, אך גם זה קיים!).

אחת הסיבות לכך היא הימצאות שרלטנים בתחום, המנסים לגרור את הגרפולוגיה למקומות אלה, ומתיימרים לגלות מתוכה עתידות, או שמשתמשים בה בצורה בלתי מקצועית וגורמים להרס רב. כתוצאה מכך, אין פלא שישנם אנשים הנוטים להיות סקפטיים לגביה.

אולם האמת היא שגרפולוגיה היא כלי אבחון רציני ומורכב מאד המושתת על הגיון, כפי שאדגים בהמשך. וכשם שניתן ללמוד על אופיו של אדם דרך צורת דיבורו ושפת גופו, כך כתב ידו מהווה כלי ביטוי נוסף למתחולל בפנימיותו.

לעתים קרובות, אנשים נדהמים לשמוע כיצד אני מגלה עובדות ולו הכי כמוסות מתוך כתב ידם, כאילו הגיעו לאיזשהו "באבא" שקורא אותם. אולם, אני דואגת להעביר מסר ברור, שלא מדובר כאן ב"רוח הקודש" וגם לא חלילה ב"קריאה בקלפים", אלא הם עצמם שלא במודע, "הניחו את הקלפים על השולחן" ונידבו לי את המידע אודות אישיותם. אני בסך הכל "קוראת" את הסיפור שהם "מספרים" לי דרך האותיות, באמצעות תורה שלמה שלמדתי במשך שנים ובעיקר דרך ניסיון מקצועי רב.

ניתן להמשיל זאת לרופא שיודע לאבחן מצב בריאותי על ידי כל מיני סימנים שמצטרפים יחד לסינדרומים של מחלות. הגרפולוג, בדומה לכך,יודע לאבחן אישיות של אדם דרך סימנים גרפולוגיים שמצטרפים יחד לסינדרומים של תכונות, כישורים, מצבים רגשיים ותפקודיים.

כפי שהזכרתי קודם, גרפולוגיה מושתת על הגיון, כך שיש קשר בין סימן גרפולוגי לבין התכונה שהוא מסמל. למשל, כתב יד שממלא דף שלם מבלי להשאיר כמעט חלקים לא כתובים (ללא שוליים או רווח מספיק בין שורות) יכול להעיד על מידת קמצנות (זאת יחד עם עוד סימנים).

דוגמה נוספת הוא כתב יד קטן, בצירוף סימנים נוספים, יתפרש כענווה והכנעה, לעומת כתב יד גדול שעלול להתפרש כרצון לבלוט.

לסיכום, הגרפולוגיה הינה כלי אבחון, שדרכה ניתן "לגלות" עובדות מן ההווה ומן העבר, לגבי אישיות הכותב, אך בשום אופן לא את העתיד (צר לי אם התאכזבת..).

לעומת זאת, ניתן להעריך בלבד, מתוך הכתב, על סמך תכונות אופי ודפוסי התנהגות של הכותב, כיצד צפוי שיתנהג במצב נתון. לדוגמה, אדם שמתגלה באבחון כחסר סבלנות וטקט, ניתן לשער כי ירשה לעצמו לעקוף אנשים בתור. כמו כן, אדם שנגלה אצלו תכונות כמו שליטה עצמית, נאמנות, מהימנות ואחריות, נוכל לשער כי הוא לא ילך לחשוף את סודו של חברו.

הצלחה רבה,

תמר פינקלשטיין-גרפולוגית מוסמכת
מטעם האגודה לגרפולוגיה מדעית בישראל
מרצה ומוסרת קורסים וסדנאות בתחום

שלחו את שאלותיכם בנושאי גרפולוגיה ואבחון ציורים לכתובת המייל: tamarf.grapho@gmail.com
ניתן לשאול שאלה ספציפית על כתב ידכם בצירוף הכתב (למרות השתדלותי,לא אוכל להתחייב להשיב לכולם)

השאלות הנבחרות תתפרסמנה במדור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר