אישום נגד ישראלי: ביקש להצטרף לדאעש ונעצר בסוריה

כתב אישום הוגש נגד יוסף נסראללה, ישראלי תושב קלנסווה, שעשה את דרכו לסוריה כדי להצטרף לארגון הטרור דאע"ש, אך לרוע מזלו נעצר ע"י משטרו של בשאר אסד (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
יוסף נסראללה בבית המשפט (צילום: עידו ארז - ynet)

כתב אישום הוגש היום (שני) נגד ישראלי שעשה את דרכו לסוריה והצטרף לאחד מארגוני המורדים הנלחמים נגד משטרו של נשיא סוריה בשאר אסד. מדובר בישראלי תושב קלנסווה, בשם יוסף נסראללה.

על פי כתב האישום שהוגש נגדו היום ותוכנו הותר לפרסום הבוקר, מטרת עזיבתו את ישראל הייתה להצטרף לאחד מארגוני המורדים דאע"ש או ג'בהת א-נוסרה.

במהלך שהותו בסוריה הוא נעצר על ידי כוחות הצבא של הנשיא הסורי שלקחו אותו בשבי ועינו אותו במשך שבועות ארוכים, ומסיבה שאינה ברורה הצליח להימלט מהם ושב לישראל. בהגיעו לשדה התעופה הוא נעצר.

במהלך חקירתו בכלא הסורי, כוחות הביטחון תחקרו אותו במשך שעות ארוכות מידי יום, בניסיון לדלות ממנו פרטים על המתרחש בישראל, בין היתר האם ישנה עזרה ישראל למורדים והאם קיים בסיס ישראלי בכביש החוף. על פי כתב האישום, הנאשם השיב להם כי אינו יודע דבר.

בכתב האישום נטען כי "במעשיו המתוארים לעיל גרם הנאשם ברשלנות, המתבטאת ביציאתו האסורה לסוריה שהקימה סיכון ברור לכך שיישבה וייחקר בידי אויב, שתימסר לאויב או בשבילו ידיעה העלולה להיות לתועלתו".

בחקירתו הודה באישומים נגדו, וכתב האישום הוא מואשם ביציאה מהארץ מחוץ לחוק ומסירת מידע לאויב.

כתב האישום נגדו הוגש על ידי פרקליטות מחוז מרכז, ובמקביל הוגשה בקשה למעצר עד תום התהליכים בבית משפט השלום בפתח תקווה.

עו"ד משה אלוני, המייצג את נסראללה, מסר: "מרשי במצב נפשי לא תקין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר