הדיאטה תקועה? כך תיפטרו מהקילוגרמים האחרונים

עד לפני שבוע הדיאטה עבדה יופי והצלחתם להשיל קילוגרמים ממשקלכם, עד שיום אחד לא בהיר מחוגי המשקל ממאנים לזוז. קילוגרמים סרבניים הם מצב שכיח, איך צולחים אותם בשלום? (בריאות)

דינה פלר | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

רוב גדול מהאנשים הנמצאים בתהליך הרזיה, ידעו לספר כיצד לפתע פתאום הדיאטה "נתקעה". להיפטר מהקילוגרמים בסוף הדיאטה, קשה יותר מההתחלה. אז איך בכל זאת מתגברים על כך?

האטת קצב הירידה במשקל כעבור זמן מה מתחילת הדיאטה היא תופעה ידועה. הקילוגרמים הראשונים נעלמים במהירות בעקבות השינויים בתפריט ובאורח החיים. אבל לאט-לאט הגוף מתרגל לכמות המצומצמת של הקלוריות ולפעילות גופנית סדירה. ובאותו רגע המשקל שלנו נעצר בצורה מתסכלת ביותר. מספר שינוים קטנים בתפריט ובשגרת האימונים יכולים להניע את תהליך ההרזיה שנעצר.

יותר סיבים תזונתיים ואחוזי סידן בתפריט

חילוף החומרים אצל אנשים שרגילים להקפיד על דיאטה ופעילות גופנית כבר עובד בצורה די נמרצת. לכן כדאי להגדיל את כמות הסיבים התזונתיים בתפריט. הם מתעכלים במשך זמן רב וצורכים אנרגיה רבה לעיכולם.

כמו כן, המחסור בסידן ובוויטמין D עלול להאט את תהליך ההרזיה. תוודאו שאתם אוכלים כמות סבירה של מאכלים עשירים בסידן וצורכים כמות מספקת של ויטמין D. את הוויטמין D ניתן להשלים גם באמצעות תוספי תזונה במידת הצורך. דרך אגב, אם כבר מתחילים לצרוך תוספי תזונה כדאי לא לשכוח את אומגה-3 שגם לה יש חשיבות רבה בתהליך חילוף החומרים. תצרכו אותה בצורת תוסף תזונה או תגדילו את כמות דגי ים ושמן פשתן בתפריט.

לא פחות משש שעות שינה

מחסור בשעות השינה פוגע בהפרשת ההורמון בשם לפטין שאחראי על תחושת השובע שלנו. המחקרים מראים שחוסר שעות שינה בלילה עלול להוביל לצריכה של 549 קלוריות מיותרות ביום למחרת. כמו כן, מחסור בשעות שינה גם מאט את קצב חילוף החומרים בכ-20%.

פעילות גופנית מגוונת

אם אתם עושים את אותו סוג של פעילות גופנית מדי יום או מדי שבוע, הגוף מתרגל לשגרה וכבר לא מגיב לספורט באותה צורה כמו קודם. כדאי לשנות את תכנית האימונים ואת האינטנסיביות שלה. אפשר להתאמן יותר זמן או לעשות את זה בצורה אינטנסיבית יותר, להגדיל את המשקל, לשנות מכשירים, לעשות יותר חזרות בכל סט, לשנות את סדר התרגילים.

מים פושרים לתחושת שובע

שתו מים פושרים. אנחנו לרוב נוהגים לשתות מים קרים, אבל מים פושרים תורמים יותר לתחושת השובע. מים פושרים לעתים קרובות מורגשים על ידינו כלא טעימים, לכן ניתן להוסיף אליהם מיץ לימון.

מאכלים פרוביוטיים

לחיידקים הטובים יש תפקיד חשוב בתהליך חילוף החומרים שלנו וכתוצאה מכך גם בתהליך ההרזיה. אם נאכל יותר מאכלים פרוביוטיים נעזור למערכת העיכול שלנו לתפקד בצורה תקינה, ובכך נתרום לא רק לבריאותנו, אלא גם לתהליך ההרזיה שלנו.

מאכלים מתובלים בנדיבות

תבלינים רבים, כמו למשל פלפל חריף וג'ינג'ר מגבירים את קצב חילוף החומרים וגם מקטינים את הכמות הכוללת של האוכל שאנחנו אוכלים באותה ארוחה. כמו כן, ריבוי התבלינים בתפריט מקטין את קצב צמיחת תאי השומן בגוף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר