"ממלכתי חרדי"

הגר"ש עמאר תוקף: "זה צינור פלסטיק מאלומיניום"

הראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר יוצא במתקפה חריפה נגד מוסדות החינוך הממלכתי-חרדי ואומר כי זה כמו לעשות צינור פלסטיק מאלומיניום • "מקימים כל מיני רעיונות של הבל", תקף הרב עמאר והוסיף כי "ילדים צריכים ללמוד תורה בלי חוכמות, במקום תורני עם יראת שמיים" (חרדים, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגר"ש עמאר, אמש (צילום: יעקב נחומי)

חינוך חרדי: הראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר יוצא במתקפה נגד מוסדות החינוך הממלכתי-חרדי.

במהלך שיעורו השבועי תקף הגר"ש עמאר את התופעה החדשה ואמר: "מקימים כל מיני רעיונות של הבל, אמרו לי שיש היום אנשים שהיו פעם בישיבות והולכים להקים בית ספר חרדי בתוך המסגרת של הממלכתי, זה כמו שתגיד שתעשה צינור פלסטיק מאלומיניום. ילדים צריכים ללמוד תורה בלי חוכמות, במקום תורני עם יראת שמיים".

"מה אנחנו צריכים להתחכם? איפה ילמד הילד.. מה הוא לא ידע אנגלית?!.. מרן הרב עובדיה יוסף לא ידע אנגלית והוא היה מלך של כל העולם כולו, הוא לא ידע מילה באנגלית, מה חייה אותנו אלפיים שנה? אנגלית?! פילוסופיה?! מה החיה אותנו? החיה אותנו דבר ה', מה לנו ולכל השטויות האלה?" הוסיף רבה של ירושלים.

במהלך השיעור תקף הגר"ש עמאר את המשפחות החרדיות שעושות "חשבון" על מספר הילדים לפי המשכורת שהם מקבלים: "לצערנו ולבושתנו גם במשפחות של בני תורה עושים חשבון, פעם לא ידענו על דבר כזה, אוי לה לאותה בושה, בן תורה יעשה חשבון כזה? זה חילול ה', בן תורה יעשה חשבון כזה? אנחנו כולנו גלדנו בחדר אחד, ההורים והילדים, שם אכלנו שם גדלנו ביחד, הכל יצר הרע משחק נגד, כי יודע יצר הרע שהגאולה תלויה בנשמות של הגוף".

עם זאת הגר"ש עמאר הדגיש: "יש לפעמים עניין של בריאות, זה כן, יעשו שאלת רב, יש לפעמים עניין של סכנה או חשש, זה בוודאי לא לזלזל, זו ההלכה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר