יאיר לפיד נגד תרגיל העקיפה של בנימין נתניהו: "ישראלי נדחף"

יו"ר "יש עתיד" ח"כ יאיר לפיד תקף את "תרגיל העקיפה" של רה"מ בנימין נתניהו בצעדת פריז: "זה הישראלי הלא-מנומס" טען. נפתלי בנט בתגובה: "תרגיע כבר. לא מתאים" (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
לפיד ונתניהו (Noam Revkin Fenton/FLASH90)

יו"ר מפלגת "יש עתיד" ח"כ יאיר לפיד תקף היום (שני) את ראש הממשלה בנימין נתניהו על "תרגיל העקיפה" שביצע בצעדה בפריז בכדי להגיע לשורה הראשונה, וכינה אותו בתואר הלא מחמיא "הישראלי הנדחף".

"ההתנהגות של רה"מ בפריז מראה לעולם את הישראלי הלא-מנומס, הישראלי הנדחף. זה חבל מאוד", אמר לפיד בכנס השיווק 2015 בתל אביב.

כזכור, נתניהו הוצב בצעדת הענק בפריז כנגד גל הטרור ששוטף את המדינה בשורה השנייה, כאשר בשלב מסוים נראה כי הוא בודק אפשרויות עקיפה לשורה הראשונה, זאת בכדי להצטלם עם שאר מנהיגים העולם שצעדו במקום, כאשר במקביל, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן צעד אף הוא בשורה הראשונה.

בשלב מסוים לחץ נתניהו את ידו של אחד המנהיגים שצעד בשורה הראשונה, וכך לפתע "מצא את עצמו" עומד בשורה הראשונה, מטרים ספורים מנשיא צרפת פרנסואה הולנד וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל.

"תרגיל העקיפה" של נתניהו בצעדה בפריז

לדברי לפיד, "זה טוב שיש לנו נציגות בכירה מהמדינה באירוע כזה ושקולה של ישראל נשמע בקול ברור. אך נחשפנו גם להתנהגות של הישראלי הלא-מנומס. ראש ממשלה שנדחף בתור זו התנהגות לא מנומסת".

לפיד אף השווה את המהלך של נתניהו בצעדה ליחסים עם ארה"ב: "כך בדיוק נהג נתניהו עם האמריקנים כשהתחיל לחרב את היחסים שלנו איתם. אני לא רוצה שזה יקרה לנו גם עם אירופה".

לפיד הסביר מדוע לא נסע לצעדה: "רציתי להיות שם כי מה שקרה בצרפת מתחבר לי ישירות לסיפור של אבא שלי בשואה, אבל ראיתי שלא היה מחסור במנהיגים ישראלים".

מי שהגיב באופן לא מפתיע לדבריו של לפיד הוא שר הכלכלה ויו"ר "הבית היהודי" נפתלי בנט: "לפיד, תרגיע כבר. רה"מ נסע לייצג את מדינת ישראל בארוע המציין, בין השאר, רצח יהודים בשל יהדותם. כן, צריך לעמוד בשורה ראשונה. לא מתאים".

כידוע, על פי בנט, בינו לנתניהו יש הסכם אי-התקפה במהלך הבחירות הקרובות. בנוסף, בנט ולפיד מתכתשים בשבועות האחרונים ונמצאים במלחמה חזיתית מתמדת.

עוד לפני התגובה של בנט, לפיד המשיך לתקוף את "הבית היהודי" ואמר כי "נפתלי בנט הוא איש חייכן ונחמד, אבל מאחוריו עומדת מפלגה קיצונית ימנית - אורית סטרוק ובחור שנעצר על ידי השב"כ".

לפיד הוסיף ותקף: "ישבתי עם סטרוק בכנסת והיא מפחידה. מי שמצביע לבנט צריך להבין את מי הוא מכניס ביחד איתו". לדבריו, "מדובר במפלגה שלא מעניין אותה מה קורה בצד הישראלי של הקו הירוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר