הגר"ח קנייבסקי הזהיר ימים קודם הפיגוע: "צרפת היא מקום סכנה"

הגאון הרב דוד יצחק שפירא תיכנן לצאת כבכל שנה לגיוס כספים בצרפת, אולם השנה הורה לו מרן הרב קנייבסקי לוותר "צרפת היא מקום סכנה". ימים לאחר מכן התרחש הפיגוע בפריז (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגר"ח קנייבסקי (באדיבות המצלם)

כוח הראייה של הצדיק: ראש ישיבת "באר יעקב" הגאון רבי דוד יצחק שפירא, יוצא מידי שנה בעיצומו של זמן חורף לגיוס כספים עבור מוסדות הישיבה. גם השנה תיכנן הרב שפירא לטוס כבכל שנה לצרפת לקראת שבת פרשת שמות בכדי לגייס סכום גדול עבור החזקת תורה, אלא, שמרן הגר"ח קנייבסקי ביקש ממנו לשנות את תכניותיו.

לאור מקרי האנטישמיות האחרונים בצרפת, חשש ראש הישיבה לצאת למדינה זו והגיע לשאול את מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי מה עליו לעשות. מרן הירהר בנושא ופסק כי "צרפת זה מקום סכנה". הגר"ח הורה לרב שפירא להישאר בארץ והבטיח כי הכסף יגיע מאת הקב"ה.

"רק עתה התברר לראש הישיבה כי ברכת מרן שר התורה, ראייתו למרחוק והוראתו המפורשת היא זו שגרמה להצלה" אומרים בסביבתו של הרב שפירא.

בתוך כך, רבה של העיר אשדוד הגאון רבי יוסף שיינין היה אמור להמריא ביום חמישי הקרוב לצרפת למסע חיזוק ולפגישות עם נדיבי עם לטובת מוסדות מורשת מנחם שבראשותו. אולם לאור מצב הביטחוני השורר בצרפת, עלה הגר"י שיינין למעונו של שר התורה מרן הגר"ח קנייבסקי שהורה לו שלא לנסוע לשם לעת עתה.

הרב שיינין כמובן מיד ביטל את הכרטיס כמצוות מורו רבו, ונותר בארץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר