סוגיית העלייה לישראל

הגראי"ל הביע חשש: יהודי צרפת "יתקלקלו" בישראל

במענה לשאלות פרטיות שהתקבלו אצלו בימים האחרונים, הזהיר מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן מעליית יהודי צרפת לישראל והפיכת ילדיהם לחילוניים: "מוסדות המדינה מכוונים אותם למוסדות מעורבים לבנים ובנות" התריע רה"י. "בארה"ב אין ממסד שמכוון אותם ולכן הם נקלטים במוסדות התורה" (חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"א בטבת תשע"ה | 12.01.15
מרן הגראי"ל שטיינמן (צילום ארכיון: מנדי הכטמן)

כמידי שבוע, מפרסם הערב (שני) הרב משה יהודה שניידר, ה"חברותא" של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, את התייחסותו של ראש הישיבה למאורעות השבוע החולף, ומעניק הצצה לרגעים בהם שמע מרן הרב שטיינמן על תוצאות הפיגוע בפריז.

"כששמע מרן הגראי"ל בערב שבת קודש על האירוע החמור בצרפת וביקשו (ממנו) להתפלל על הלכודים, נצטער ונאנח מאד, והתפלל שלא ייארע חס וחלילה שום רע ליהודי..." מתאר הרב שניידר. "אחר כך, כששמע על מה שהתרחש, אמר "כל ישראל ערבים זה לזה, פעם זה כאן ופעם זה כאן..."

הגראי"ל הזהיר מקלקול של הצרפתים בישראל

ל"כיכר השבת" נודע כי במקביל, במענה לשאלות פרטיות שהתקבלו אצלו בימים האחרונים מיהודים צרפתיים, הביא ראש הישיבה חשש מהעלאה של יהודי צרפת לארץ, תוך שהוא מזהיר מכך שהם "יתקלקלו בישראל". עם זאת הוא אמר כי יתכן ואכן משיקולים ביטחוניים היה כדאי ליהודים לעזוב את פריז.

"מוסדות המדינה שולחים אותם לכל מיני מקומות לימוד והם מתקלקלים שם, מכוונים אותם למוסדות מעורבים לבנים ובנות" הזהיר ראש הישיבה ועמד על ההבדלים בין ארצות הברית לישראל: "בארה"ב אין ממסד שמכוון אותם ולכן הם נקלטים במוסדות תורה ונשארים שלמים ברוחניות".

מעיל אדום? זה של עשיו

בהמשך מספר הרב שניידר על נערים מתחזקים שבאו לקבל ברכה ממרן, ותוך כדי שעברו לפניו, שם לב הגראי"ל שאחד מהם לבוש במעיל אדום. "ראש הישיבה שאלו למה אתה לובש אדום? והמשיך ואמר 'אתה יודע מי אמר האדום האדום הזה?! עשיו'... סתם ולא פירש".

"בהתייחסו לשלג ‫אשר ירד לאחרונה בכמה ערים בארץ ישראל. סיפר מרן ראש הישיבה שבחוץ לארץ היה מחוייב כל אחד לפנות את השלג מהשביל המוביל לביתו, והיה פיקוח על זה, ובשבת שלא היו יכולים לפנות את השלג, הרבה פעמים הגיע שוטר ורצה לתת קנס, והיו אומרים לו תבוא אחרי שבת... והוא כבר הבין למה מתכוונים... והיה ממשיך הלאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר