סערה סביב מקום קבורת ארבעת הנרצחים בפריז

בשעה זו מובאים למנוחות ארבעת ההרוגים בפיגוע במרכול היהודי "היפר-כשר" בפריז שבצרפת, אולם מתברר כי למרות הצער והיגון התחוללה סערה סביב מקום קבורתם (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ארונות הנרצחים (צילום: זק"א)

בשעה זו מובאים למנוחות ארבעת ההרוגים בפיגוע במרכול היהודי "היפר-כשר" בפריז שבצרפת, אולם מתברר כי למרות הצער והיגון התחוללה סערה סביב מקום קבורתם.

ארבעת ההרוגים הם פרנסואה מישל סעדה (60), פיליפ ברהם (45), יוהן כהן (20) ויואב אטב (21). ארונותיהם נחתו לפנות בוקר בישראל, ומובאים למנוחות במסע הלוויה ממלכתי בבית העלמין גבעת שאול בירושלים בהשתתפות המונים.

הסיפור המקומם החל כאשר משפחות הנרצחים פנו לראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בתחינה כי יקיריהם ייטמנו בבית קברות בישראל, ראש הממשלה נענה לבקשתם והחליט על הלוויה ממלכתית.

אלא שמרגע החלטתו החל הקרב הגדול. תחילה נקבע כי ארבעתם ייטמנו בחלקה תימנית בהר הזיתים הסמוכה לאזורים מסוכנים מבחינה ביטחונית. יו"ר זק"א שגילה זאת הזדעק והפנה את תשומת ליבם של אנשי משרד ראש הממשלה.

זמן קצר לאחר מכן, הגיעה שיחת טלפון מאווה צרפתי, ישראלית שמחזיקה בחלקת קברים גדולה בהר המנוחות בירושלים. צרפתי ביקשה לתרום מקום לארבעה קברים ללא כל תשלום ובקשתה אושרה.

אלא שלמרות זאת, הוחלט כמה שעות לאחר מכן שלא לקבל את בקשתה והוחלט לקבור את הארבעה בחלקה הספרדית.

יו"ר זק"א יהודה משי זהב, קבל על כך ואמר ל"כיכר השבת": "מאוד מצער שגם במקרים כאלה אנשים מנסים להרוויח כמה גרושים על חשבון צער המשפחות". היו"ר קובל על ההתנהלות במדינה בנושאים אלו ואומר כי "זה לא ראוי שאין גורם אחד במדינה שיחליט בנושאים האלו".

"גם כעת אנחנו לא יודעים כמה הם שילמו אבל אני מניח שבעקבות הסערה גם העניין הזה סודר", הוסיף משי זהב.

פנינו לקבל את תגובת ממשרד הדתות, אלו הפנו אותנו להלל הורביץ, מנהל מועצת בתי העלמין בירושלים, שהשיב כי נפנה אליו בערב. לכשתתקבל תגובתו, נפרסמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר