מנכ"ל אפל התערב ואפליקציית "שרלי הבדו" אושרה תוך שעה

מפתחי האפליקציות למערכות ההפעלה של אפל מודעים לעובדה כי על מנת להעלות אפליקציה חדשה לחנות AppStore של החברה, יש להמתין לכל הפחות כ-10 ימים. אך אתר חדשות צרפתי שפיתח אפליקציה לשיתוף מחאת "גם אני שרלי", הצליח לשכנע את מנכ"ל אפל, טים קוק, להעלות את האפליקציה תוך שעה בלבד (דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
האפליקציה (צילומסך)

גם אני "שרלי הבדו": סדרת הרציחות המזעזעות שארעו על אדמת צרפת בשבוע החולף, הצליחה גם לשנות את אחד מעקרונות הברזל של ענקית הטכנולוגיה אפל. הדבר קרה כאשר מערכת החדשות הצרפתית Nice-Matin פיתחה אפליקציה לאנדרואיד ול-iOS, אשר מיועדת לשיתוף המחאה הנושאת את הדגל Je suis Charlie (גם אני שרלי).

כזכור, לאחר הפיגוע במערכת השבועון הסאטירי "שרלי הבדו", התפתחה מחאה עולמית בה מזדהים המוחים עם מערכת העיתון שבכיריו נרצחו בפיגוע. המחאה שצברה תאוצה הן בעולם הקיברנטי והן בעולם האמיתי, והוציאה מיליוני בני אדם להפגנות נזעמות, גרם גם ללא מעט מפתחים לפתח אפליקציות בנושא.

במערכת Nice-Matin פיתחו גם הם אפליקציה שנועדה לשתף את מחאתכם, ולאחר שתצהירו כי גם אתם שרלי, תוכלו לראות כמה עוד מוחים נמצאים בסביבתכם, על רקע מפה המראה את מיקומם. נכון לעתה למעלה מ-11,000 משתמשים כבר הצהירו דרך האפליקציה כי "Je suis Charlie".

אלא שבעוד העלאת אפליקציה לחנות האפליקציות של גוגל, Google Play, שמשמשת את מכשירי האנדרואיד, הנה פעולה פשוטה ומהירה יחסית, אשר מאושרת לכל היותר כעבור כמה שעות. העלאת אפליקציה לחנות AppStore של אפל, המשתמשת את משתמשי האייפון והאייפד, היא עניין מסובך בהרבה, אשר לוקח כ-10 ימים עד שהאפליקציה מאושרת ומועלית לחנות.

בעקבות כך פנו במערכת Nice-Matin למנכ"ל אפל, טים קוק, כשהם שולחים לו בקשה אישית לכתובת המייל שלו. ולהפתעתם לאחר כ-10 דקות הם זכו למענה מעוזרו של מנכ"ל אפל, ובו הוא מתחייב כי מנכ"ל אפל ידאג שהאפליקציה תועלה לחנות AppStore תוך כשעה. מה שאכן קרה כשעה מאוחר יותר.

במקביל, גם ענקית האינטרנט והמתחרה הגדולה של אפל, גוגל, התגייסה לסייע למערכת העיתון שרלי הבדו, כאשר החברה החליטה לתרום סכום של כ-300,000 דולרים, על מנת לסייע בהוצאת השבועי בתפוצה של כ3 מיליוני עותקים ברחבי העולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר