הסתיימה שביתת שוחטי 'מילועוף'

שבועות ארוכים אחרי שפתחו במאבק, עשרות השוחטים העובדים במפעל 'מילועוף' בעכו הגיעו להסכמה עם הנהלת המפעל, ובעקבות כך השביתה בה פתחו - הסתיימה (חרדים, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
השוחטים באחת ההפגנות (צילום: יניב בר אילן, כוח לעובדים)

שבועות ארוכים אחרי שפתחו במאבק, עשרות השוחטים העובדים במפעל 'מילועוף' הגיעו להסכמה עם הנהלת המפעל, ובשל כך השביתה בה פתחו - הסתיימה.

ועד השוחטים והבודקים במפעל מילועוף שבאיזור התעשייה עכו, המאוגדים באיגוד שו"ב (שוחטים ובודקים) בכוח לעובדים, חתם על הסדר קיבוצי מול הנהלת החברה המבטיח את העסקת הישירה לכל שבעים העובדים העובדים.

חתימת ההסדר אפשרה את חידוש העבודה במפעל, המייצר כ-12% מתצרוכת העוף בישראל, לאחר שלושה שבועות של שביתה.

במסגרת ההסדר זוכים העובדים לשינוי תקדימי בתנאי העסקתם: במקום הדפוס המקובל בענף הכולל תשלום בעבור כל עוף - בשכר ממוצע של 20 אגורות, כעת הם יקבלו לפי שעה. שוחט יקבל 80 שקל, ואילו בודק יקבל 40 שקל. מדובר בעלייה של כ- 30% בשכר השוחטים, ועלייה משכר מינימום 23 שקל לשעה ל-40 שקל עבור הבודקים.

הישג חשוב נוסף של העובדים היא הסכמת ההנהלה לקלוט את העובדים כיחידה אחת. "לפני שלושה שבועות, עוד היינו עדיין עובדי קבלן, רבים מאיתנו נשאו את ה"תואר" הזה גם לאחר עשרים שנות עבודה במילועוף ויותר. עתה זכינו למעמד של עובדים מן המניין ,כקבוצת עובדים ייחודית" אומר סבי עמר יו"ר וועד העובדים.

כחלק מההסכמות עליהם חתמו הצדדים, התחייבה ההנהלה לנהל מול נציגות העובדים משא ומתן להסכם קבע. במקביל מתנהל דיון בבית משפט השלום בחיפה בבקשת חברת הקבלן לפיצוי.

השוחטים והבודקים הועסקו כזכור באמצעות חברת הקבלן "מאיר". בשנה החולפת התאגדו העובדים באיגוד שו"ב בכוח לעובדים.

במהלך המשא ומתן מול חברת הקבלן נקטו העובדים בצעדים ארגוניים בהם השבתה חלקית של השחיטה בחודש אוגוסט. החברה בתגובה פיטרה את חברת הקבלן.

בית הדין האזורי לעבודה בחיפה הורה על החזרת העובדים וניהול משא ומתן בהשתתפות הנהלת מילועוף.

לפני כחודש חזרו העובדים לנקוט בצעדים ארגוניים במחאה על סחבת במשא ומתן וגם הפעם, החליטה הנהלת מילועוף על פיטורי חברת הקבלן "מאיר". הנהלת החברה הסכימה לקלוט את העובדים ללא מסגרת ההתאגדות וללא התחייבות לקליטת כל העובדים. העובדים סירבו לחזור כבודדים והמפעל בהעדר שוחטים הושבת הלכה למעשה.

ביקשנו את תגובת מפעל מילועוף אך זו טרם נתקבלה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר