תיעוד דומע: ארבעת הקדושים הובאו למנוחות

ארבעת הקדושים שנרצחו בפיגוע במרכול הכשר בפריז, הובאו בצהריים למנוחות בהלוויה ממלכתית בהר המנוחות בירושלים • תיעוד דומה מהלוויה, ההספדים והקבורה (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילומים: יונתן סינדל - פלאש 90, חיים צח - לע"מ)

ארבעת הקדושים שנרצחו בפיגוע במרכול הכשר בפריז, יואב חטב, פרנסואה מישל סעדה, יוהן כהן ופיליפ ברהם הי"ד, הובאו בצהריים (שלישי) למנוחות בהלוויה ממלכתית בהר המנוחות בירושלים.

בתחילת הטקס קרא הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף פרק תהילים ואלחריו רבה של ירושלים הגאון רבי שלמה עמאר אמר את האשכבה על הנרצחים. לאחר מכן בני המשפחה אמרו קדיש והדליקו ארבע אבוקות לזכר הקדושים.

יונתן, בנו של פרנסואה מישל סעדה הי"ד, אמר: "אבי קידש את החיים, את אשתו ואת ילדיו וחבריו. הוא היה מאוהב בישראל. הוא כאן עכשיו ואני בטוח שהוא שמח מאוד להיות איתנו".

ולרי ברהם, אלמנתו של פיליפ ברהם הי"ד, אמרה: "פיליפ אהובי היקר היה בן אדם פרפקט, אדם שחושב קודם על האחרים לפני עצמו, בעל מעולה ואבא שחי בשביל הילדים שלו. אני בוכה, אבל אני יודעת שאתם כולכם בוכים איתי".

הרב בנימין חטב, אביו של יואב חטב הי"ד, אמר בקול דומע: "אני מקבל דין שמיים באהבה".

דודו של יוהן כהן ספד לו ואמר כי "כשעמד פנים מול פנים מול הטרור הוא לא היסס להפגין אומץ לב והגן בחייו על עמיתיו ולקוחות החנות. הטרגדיה הכניסה את כל משפחתו וחבריו לאבל. יוהן הלך והסתלק מאיתנו מוקדם מדי".

בהלוויה הממלכתית השתתפו נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, שרים, ח"כים, רבנים וכן השרה הצרפתית לאיכות הסביבה והאנרגיה, סגולן רויאל.

הנשיא ריבלין אמר בהספדו: "לא כך רצינו לקבל אתכם ואת פניכם כאן בארץ. לא כך רצינו שתבואו לארץ ישראל, לא כך רצינו לראות אתכם שבים הביתה למדינת ישראל. ברגעים אלו אני עומד מולכם בלב שבור וכואב ואיתי עומדת בוכה אומה שלמה".

ראש הממשלה נתניהו אמר כי "באדמת ירושלים נקברו ארבעה קברים חדשים של ארבעה אנשים יקרים, ישרי דרך ואוהבי אדם. ארבעה אנשים שנרצחו רק בשל היותם יהודים. הרוצחים אינם רק אויבי העם היהודי אלא אויבי האנושות כולה והגיע הזמן שכל בני התרבות יתאחדו ויעקרו אויבים אלו מתוכנו".

יו"ר האופוזיציה הרצוג אמר כי "ההתקפה המחרידה, חסרת כל אנושיות שגבתה את חייהם של היקרים לכם, היא חוליה נוספת בשרשרת זוועות שהתרחשו בשנה האחרונה נגד העולם החופשי. השנה היא אותה שנה והמטרה היא אותה מטרה: לפגוע בכל מי שחושב, חולם או מתפלל אחרת ממנו, בין אם הוא יהודי, נוצרי מוסלמי".

נציגת ממשלת צרפת, השרה סגולן רויאל, אמרה: "אנו מבקשים להעביר לכם את העצב והתנחומים בשם הרפובליקה הצרפתית שמשתתפת בצערכם. כל הארבעה נרצחו משום שהיו יהודים. לאנטישמיות אין מקום בצרפת ובלעדי יהודי צרפת המדינה לא תהיה אותה מדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר