הנתונים: מי הח"כ הכי לא חברתי במפלגת הבית היהודי?

ערב הפריימריז במפלגת 'הבית היהודי' חושפים נתונים של המשמר החברתי עד כמה חברתית המפלגה. מי במקום הראשון ומי זה שסוגר את הרשימה? כל הפרטים והנתונים (פוליטי,מיוחד)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(Miriam Alster/FLASH90)

מפלגת "הבית היהודי" תקיים מחר (רביעי) את הבחירות המקדימות של המפלגה לקראת הכנסת ה-20. לקראת הפריימריז, נתוני "המשמר החברתי" חושפים מיהם חברי הכנסת הכי חברתיים של המפלגה ומי פחות.

על פי הנתונים, הח"כית החברתית ביותר היא שולי מועלם-רפאלי, שקיבלה ציון משוקלל של 37.3, כמעט פי שלושה מח"כ אורי אורבך, שמדורג אחריה.

דירוגה כח"כית החברתית ביותר בסיעה נובע מנוכחותה הגבוהה בהצבעות בנושאים חברתיים-כלכליים. בשונה מחברי סיעתה, שנכחו בעיקר בהצבעות בהן נדרשה נוכחותם מתוקף משמעת קואליציונית, מועלם-רפאלי נכחה גם בהצבעות בנושאים חברתיים-כלכליים נוספים ושוקללו לזכותה הצבעות חברתיות, בהן הצעות חוק להטלת הגביה של דמי מזונות על ההוצאה לפועל, להעדפת תוצרת הארץ במכרזי מערכת הביטחון והצעת חוק ולמניעת עיקול משכורות צבאיות לחיילים.

כאמור, במקום השני בקרב המתמודדים נמצא השר אורי אורבך, אשר נוכחותו בהצבעות חברתיות-כלכליות היתה דומה לממוצע של כלל חברי הכנסת (32%), אולם למרות האילוצים הקואליציוניים שהוטלו עליו, הצליח להצביע באופן חברתי יחסית.

מנגד, סגן שר החינוך היוצא, ח"כ אבי וורצמן, הוא חבר הכנסת הכי פחות חברתי בסיעה, עם ציון של מינוס 15.4. וורצמן דורג במקום ה-123 מבין כלל חברי הכנסת שכיהנו מהלך הכנסת ה-19.

יש לציין, כי ח"כ זבולון כלפה מ"תקומה", אשר דורג במסגרת השריונים במקום ה-18 ברשימת הבית היהודי, שלא ברור אם הוא ריאלי, דורג במקום ה-90, מקום אחד לפני אורי אורבך. שר הבינוי אורי אריאל וח"כ אורית סטרוק, ששוריינו למקומות ריאליים ברשימה, הפגינו הצבעות לא-חברתיות ודורגו במקומות נמוכים: אריאל במקום ה-102 וסטרוק במקום ה-114.

לסיכום, ניתן להבין מהנתונים כי "הבית היהודי" לא הייתה מספיק חברתית בכנסת הנוכחית, כאשר ח"כ שולי מועלם, המדורגת במקום הראשון מבין חברי הסעיה, הגיעה רק למקום ה-60 מבין כלל חברי הכנסת.

המדד החברתי שמפרסם "המשמר החברתי" בתום כל כנס של הכנסת, בודק כיצד הצביעו חברי הכנסת על הצעות חוק בתחום החברתי-כלכלי. הצבעה בהתאם לערכי המדד החברתי תזכה את חבר הכנסת בנקודה חיובית; הצבעה הפוכה תזכה אותו בנקודה שלילית. אי הצבעה אינה נספרת. לקראת הבחירות לכנסת ה-20 חושב המדד החברתי עבור כל תקופת הכנסת המתפזרת והוא מתפרסם בשלבים לפני הפריימריז בכל מפלגה שמקיימת בחירות לרשימה, במטרה להעמיד בפני מתפקדי המפלגות נתונים שיאפשרו בחירה מושכלת יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר