יעקב אשר סיפר: כך הגר"ח הפיל את ממשלה

בכינוס מנהלי הת"תים השנתי תקף ח"כ יעקב אשר את ניסיונות הממשלה לשנות את דרך החינוך החרדי באמצעות הרעבת התלמידים והדהים: "כך הגר"ח הפיל את הממשלה" (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

בכינוס מנהלי הת"תים השנתי אמש (שלישי) תקף ח"כ יעקב אשר בחריפות את ניסיונות הממשלה בקדנציה האחרונה לשנות את דרך החינוך החרדי באמצעות הרעבת התלמידים והדהים את הנוכחים בסיפור ממרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי.

"התקופה האחרונה, הייתה קשה בכל המערכות בציבור החרדי", אמר ח"כ יעקב אשר בנאומו, "אך מי שהיה בקו האש, זה החינוך החרדי. לא בכדי כוונה האש בעיקר נגד החינוך. הם רצו לשנות אותנו. הם תכננו לשבור אותנו. להרעיב אותנו. הם ניסו בכל כוחם, אך אנחנו לא נשברנו ב"ה".

"אין ספק כי לאחר שראו בכנסת את עמידתנו הנחושה, הם למדו את הלקח והבינו שאי אפשר לשבור אותנו", המשיך אשר, "איני משלה עצמי, אך אני מקווה שהניסיונות כבר יהיו פחותים בצורה מובהקת. אם יש דבר אחד טוב שיצא מכל השנתיים הללו, הוא שהבינו שלא ניתן לשבור אותנו. הם לא ישנו את דרך החינוך של הילדים שלנו בכהוא זה".

"אינספור גזירות נבלמו בהשתדלות הח"כים החרדים בכנסת", אמר ח"כ יעקב אשר, "אם אתם רוצים לשמוע על כך תשאלו את חברי הכנסת החילונים או הערבים. ח"כ עיסאווי פריג' ממרצ אמר לנו, הח"כים החרדים: 'אני מקנא בכם בחריצות ובמסירותכם. אתם נלחמים ולא מניחים לאיש עד שאתם משיגים את מבוקשכם'".

"במסגרת המלחמה במוסדות החינוך החרדים", המשיך אשר, "נלחמים פקידי הממשלה במוסדות באמצעות אי מתן רישוי למוסדות באמתלות שונות ומשונות, כמו גם באמצעים נוספים. אחד מתנאי הסף של יהדות התורה לכניסה לכל קואליציה עתידית, הוא פתרון והסדרת התקציב של מוסדות החינוך והת"תים. לא נוותר על שום דבר מעקרונותינו ודרישותינו. כשם שלא הצליחו לשבור אותנו באופוזיציה כך לא יצליחו לקנות אותנו בתפקידים ותופינים פוליטיים. כשם שנלחמנו על עקרונותינו מהאופוזיציה, כך בעז"ה נילחם מהקואליציה".

בדבריו, התייחס ח"כ אשר לברכתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי אשר הובאה בפתח הוועידה והביא בפני המשתתפים סיפור מדהים שאירע לפני כארבעה וחצי חודשים, כשעוד אף אחד לא העלה בדעתו שהממשלה הזו נמצאת קרוב לסופה.

"לפני כארבעה וחצי חודשים", סיפר, "הגענו, שלושת חברי הכנסת של דגל התורה למעונו של מרן הגר"ח קנייבסקי. באנו לבשר שלמרות כל הגזירות הייתה לנו בס"ד הצלחה לגבי תקצוב שנת השמיטה הנוכחית. רבי חיים התבטא ואמר לנו בביטחון: 'הלפיד של השמיטה ישרוף את הלפיד של הממשלה הזו. תוך תקופה קצרה לא תהיה ממשלה'. ענינו 'אמן' ויצאנו. לפני כחודש, בעת ההצבעה במליאה על פיזור הכנסת, נזכרתי לפתע בדבריו של מרן הגר"ח כשלושה וחצי חודשים קודם לכן ונפעמתי. ניגשתי לחברי ח"כ ר' משה גפני והזכרתי לו את הדברים אשר התברר כי לא נפלה מהם שערה ארצה. היה זה מרגש ומפעים להיווכח בחוש בהתגשמות דבריו של מרן הגר"ח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר