רישיונות נהיגה בזיוף ומרמה: 70 חשודים נעצרו

מאות שוטרים יצאו לפנות בוקר למבצע מעצרים בכל הארץ של למעלה מ-70 חשודים בזיוף ומרמה של מבחני תיאוריה לנהיגה והוצאת רישיונות נהיגה תוך תשלום שוחד (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

אחרי חודשים רבים של חקירה, המשטרה עצרה הבוקר (רביעי) 70 איש בחשד כי היו קשורים לכנופיה מקצועית שביצעה תעשיית מרמה בהוצאת רישיונות נהיגה באמצעות אמצעים טכנולוגיים ומתן שוחד בגובה אלפי שקלים. בעקבות כך, עשרות נהגים קיבלו רישיון בלי לעמוד כנדרש במבחן עיוני ומעשי.

מחלק הסוכנים ביחידה המרכזית של מחוז מרכז שפעל בחודשים האחרונים באופן סמוי בשיתוף יחידת יהלום של רשות המסים ומשרד הרישוי, בקרב רשת שעסקה במעבר במרמה של מבחני תיאוריה וטסט, הרים מסך מעל תעשייה של הוצאת רישיונות נהיגה ושיט תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים ומתן שוחד.

מפקד מחוז מרכז ניצב מוטי כהן אמר לפנות בוקר לשוטרים טרם צאתם למבצע המעצרים כי "סיוע בהוצאת רישיון נהיגה באמצעות מרמה במבחני תיאוריה ומתן שוחד למעבר טסט, פירושו להעלות רוצחים פוטנציאליים על הכביש תמורת בצע כסף".

במהלך החקירה הסמויה עלה חשד כי תמורת כ-5,000 שקלים מתקינים חברי הרשת לנבחן אוזנייה זעירה אלחוטית המחוברת למכשיר סלולרי זעיר המוסלק בשרוול, ובזמן אמת מקריאים לנבחן מרחוק את התשובות הנכונות במבחן התאוריה.

שוטר ששימש כסוכן חשאי, נשלח לחברי הרשת, ותמורת תשלום עבר בהצלחה מבחן תיאוריה ומבחן מעשי. מחומר החקירה עלה כי חברי הרשת נפגשים עם הנבחן לפני כניסתו לבחינה, ומסבירים לו את שיטת המרמה, לפיה עליו ללחוש למכשיר הסלולרי שהותקן לו בשרוול, את המילה הראשונה והאחרונה של השאלה. בצד השני של הקו, יושב איש מהרשת עם מאגר השאלות והתשובות, ומקריא לנבחן את התשובה הנכונה. בכדי ליצור מצג שווא של מבחן אותנטי ולא מושלם מדי, נהגו חברי הרשת לשתול שתי תשובות שגויות במענה של הנבחן.

עם התפתחות החקירה הסמויה התברר כי חברי הרשת לא הסתפקו בסיוע במעבר התאוריה, אלא הפעילו מורי נהיגה ובוחן נהיגה של משרד הרישוי, ותמורת שוחד של למעלה מ-15 אלף שקלים, דאגו גם למעבר מבחן מעשי - טסט.

על פי החשד, הרשת מורכבת מ-12 חשודים עיקריים שפעלו לפי תפקיד מוגדר- מקריא תשובות, מתקין אמצעים סלולריים על הנבחנים, גובה כספים, מזייף מסמכים, מאתרי נבחנים לתיאוריה במגזר היהודי והערבים ומתווכים למעבר מבחן מעשי. בנוסף נעצרו מורי נהיגה ובוחן רישוי שעל פי החשד, קיבלו כסף להגשה למבחן מעשי ומעבר בו.

בנוסף, עלה חשד כי כאשר נתקלו חברי הרשת בנבחן המתקשה לקרוא עברית, זויפו תעודות זהות ונשלחו אנשים מהרשת להיבחן במקום הנבחן.

על פי החשד, עשרות רבות של רישיונות נהיגה הושגו במרמה בסיוע חברי הרשת. לאחר מעצרם יועברו החשודים לחקירה ביחידת ההונאה המחוזית בחשד לשורה של עבירות, בהן קבלת שוחד, מתן שוחד, זיוף, שימוש במסמך מזויף, התחזות לאחר, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וקשירת קשר לביצוע פשע.

עשרות העצורים יובאו בזה אחר זה בשעה 15:00 הצהרים אל בית המשפט בפתח תקווה לבקשה להארכת מעצרם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר