שבוע לאחר הרצח: "שארלי הבדו" אזל מהחנויות

כשבוע לאחר הפיגוע במערכת "שארלי הבדו", שיוצא לאור בצרפת, השבועון החדש אזל ממדפי החנויות בתוך זמן קצר. איראן ודאעש מגנים את הקריקטורה בשער העיתון (עיתונות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הקריקטורה בשער (צילום: שארלי הבדו)

האזרחים מביעים תמיכה בעיתון: כשבוע לאחר הפיגוע במערכת השבועון הסאטירי "שארלי הבדו", שיוצא לאור בצרפת, השבועון החדש אזל ממדפי החנויות בתוך זמן קצר.

הגיליון הנוכחי נערך והופץ לאור על ידי כמה העיתונאים ששרדו את הפיגוע המתועב שהתרחש במשרדי העיתון ובו נהרגו 12 אנשים, בהם עשרה עיתונאים ושני שוטרים.

על שער הגיליון הנוכחי שיצא הבוקר לאור מתנוססת הקריקטורה של הנביא מוחמד. בקריקטורה הוא מחזיק את סיסמת ההזדהות "גם אני שרלי", ומעליו נכתב בצרפתית "הכול נסלח".

איראן וארגון הטרור דאעש גינו את הקריקטורה של מוחמד. ממשרד החוץ האיראני נמסר כי "הציור משפיע על רגשותיהם של המוסלמים ועלול להחיות מעגל אכזרי של טרור". ארגון הטרור דאעש הגיב ואמר כי זה "מהלך מטופש במיוחד".

בתוך כך, משטרת טורקיה עצרה הבוקר את הפצת העיתון החילוני " ג'ומהורייט" בכדי לבדוק שהגליון לא מכיל קריקטורה של הנביא מוחמד, שהתפרסמה כאמור בגיליון של העיתון "שרלי הבדלו" בצרפת שהודפס במיליוני עותקים בכמה שפות.

חששם של הרשויות בטורקיה עלה משום שמערכת העיתון הטורקי והמגזין הצרפתי מוציאים יחד מוסף מיוחד, במסגרתו מתפרסמים איורים מעוררי מחלוקת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר