אבל בחב"ד

התמוטט ונפטר: הרב הגאון מרדכי שמואל אשכנזי זצ"ל

רבו של כפר חב"ד, הרב הגאון מרדכי שמואל אשכנזי, בשנות ה-70 לחייו, התמוטט במהלך נסיעה במחלף גנות, בעקבות אירוע לבבי. צוותי ההצלה ביצעו בו פעולות החייאה והוא פונה במצב אנוש לבית החולים 'שיבא' אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. היה בדרכו לטבריה לעלות לציון אביו לרגל היארצייט (דיין האמת)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ג בטבת תשע"ה | 14.01.15
הרב הגאון מרדכי שמואל אשכנזי זצ"ל (צילום ארכיון: מאיר אלפסי)

אבל בחב"ד: רבו של הכפר, הרב הגאון מרדכי שמואל אשכנזי זצ"ל, נפטר בצהריים (רביעי) לאחר שהתמוטט בעקבות אירוע לבבי והוא בשנות ה-70 לחייו.

הרב אשכנזי יצא הבוקר מביתו בדרכו לטבריה לעלות לציון אביו לרגל היארצייט שחל היום, אך כשהגיעו לצומת בית דגן, הוא התמוטט בעקבות אירוע לבבי.

צוותי הצלה שהוזעקו לזירה, החלו להעניק לו טיפול רפואי ראשוני הכולל ביצוע פעולות החייאה מצילות חיים. כעבור דקות ארוכות פונה הרב לבית החולים 'שיבא' בתל השומר תוך כדי פעולות החייאה.

הרב הגיע לבית החולים במצב אנוש שם נאבקו הרופאים כדי להציל את חייו אך כעבור זמן קצר נאלצו לקבוע את מותו.

קווים לדמותו

הרב אשכנזי נולד בתל אביב למשפחה רבנית מכובדת, בעיר הולדתו שימש סבו מצד אמו, הרב אליעזר קרסיק, כרבה של קהילת חב"ד.

בצעירתו למד בישיבת חב"ד בתל אביב ואחר כך עבר ללמוד בישיבה בלוד, ובעת שמלאו לו 20 - טס ללמוד כמו כל בחור מהחסידות בישיבה בניו יורק.

כמה שנים אחרי שנישא לרבנית סימה - ביתו של הרב יצחק וולפא מירושלים, הרב אשכנזי הוסמך לרבנות על ידי רבו הראשון של כפר חב"ד. כמה שנים לאחר מכן בהיותו בן 31, מונה לכהן כרבה של כפר חב"ד בעקבות מותו של הרב שניאור זלמן גורליק, בתאונת דרכים בה נהרגו כמה חסידי חב"ד נוספים.

מאז מינויו ופטירתו של מקבילו בתפקיד הרב נחום טרבניק ז"ל, פקדו את ביתו לשכתו כל חסידי חב"ד, לעצה וברכה. מאז כיהן הרב גם כחבר בבית דין רבני בחב"ד.

בשנות השבעים החל לפרסם את ספריו בנושא הלכות תלמוד תורה לשולחן ערוך הרב, וכמה שנים לאחר מכן כבר הוציא שישה כרכים. בשל כך קיבל את פרס מוסד הרב קוק על חיבור ספרים תורניים וזכה בתואר "גדול בתורה" ממועצת הרבנות הראשית.

בשנים האחרונות החל בפרויקט נרחב לחקר מנהגי ישראל והנהגות חב"ד, והוא מפרסם מדי שבוע מאמר על מנהג נבחר בשבועון כפר חב"ד. הספר הראשון מסדרה זו יצא לפני מספר שנים תחת השם "שערי תפילה ומנהג".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר