המפכ"ל יוחנן דנינו: "לא נשקוט עד שנגיע לכל החשודים בשחיתות"

המפכ"ל יוחנן דנינו התייחס לחקירת השחיתות הגדולה ואמר כי "זו חקירה שמסתעפת, אנחנו לא ננוח עד שנסיים את מלאכתנו, לא נשקוט עד שנגיע לכל החשודים, יהיו אשר יהיו" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
המפכ"ל יוחנן דנינו, הבוקר (צילום: חטיבת דובר המשטרה)

פרשת ישראל ביתנו ממשיכה להעסיק את מפכ"ל המשטרה, רב-נציב יוחנן דנינו. בדברים שנשא הבוקר (רביעי) בפני איגוד המבקרים בישראל, אמר כי המשטרה לא תנוח עד שתסיים את מלאכתה בפרשה.

"אנו נלחמים בכל דרך בשחיתות הציבורית. אנחנו רגילים לחטוף ביקורת מכל הכיוונים שהיא ביקורת חסרת בסיס בדרך כלל", אמר המפכ"ל והוסיף, "אנחנו שומרי הסף של מדינת ישראל ואתם מצפים מאתנו לעשות את העבודה הזו בנחישות וללא מורא. בדיוק כפי שעשינו בחקירה האחרונה שקראנו לה 242".

"התיק הזה מתנהל הרבה זמן. זו חקירה שהולכת ומסתעפת, אנחנו לא ננוח עד שנסיים את מלאכתנו, לא נשקוט עד שנגיע לכל החשודים בשחיתות, יהיו אשר יהיו, זוהי חובתנו כשליחי ציבור", הוסיף המפכ"ל.

המפכ"ל התייחס גם לדבריה של נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, הגברת דורית בייניש כנגד המשטרה. "כבוד השופטת בייניש ביום עיון באוניברסיטת חיפה ביקרה את משטרת ישראל על כך שמספר המעצרים עד תום ההליכים עלו? צריך לשבח את המשטרה על כך. נתון זה דווקא מוכיח שמשטרת ישראל התמקדה בעבריינים המסוכנים באמת".

"המדינה אינה צריכות להתגאות במספר המעצרים עד תום ההליכים, החברה הישראלית לא צריכה להתגאות במספר גבוה של אסירים ועצורים עד תום ההליכים, אבל המשטרה כן צריכה להתגאות בהישג זה, כי זו הדרך הנכונה להקנות ביטחון אישי לאזרחים במדינת ישראל. זו הדרך, אלו הכלים שהמחוקק נתן לנו. מדוע חוקקו את סעיפי המעצר עד תום ההליכים? כדי למנוע מעבריינים עם סיכוי סביר להרשעה להמשיך להסתובב ברחוב", הוסיף המפכ"ל.

לדברי המפכ"ל, "משטרת ישראל מסמנת את העבירות המסכנות את בטחון הציבור ומתרכזת באיסוף ראיות, וזה בדיוק מה שעשינו בתכנית המפנה - הגענו ליותר עבריינים. כשאנו מגיעים לעבריינים ואוספים את הראיות, בית המשפט עושה מה שהוא צריך לעשות - עוצר אותם עד תום ההליכים, פשוט כי אותם עבריינים מסוכנים לציבור".

המפכ"ל הדגיש: "בית המשפט לא עוצר את אותם עבריינים עד תום ההליכים כי המשטרה רוצה, אלא משום שהוא משתכנע שהעבריין מסוכן לשלום הציבור ובטחונו. בית המשפט רואה שיש מספיק ראיות להרשעה, בודק את כל חלופות המעצר ורק אחרי שהוא משתכנע כי אין חלופה אחרת, הוא עוצר את אותם עבריינים עד תום ההליכים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר