ארקדי גאידמק מכר את 'ביקור חולים'

איש העסקים ארקדי גאידמק, מכר את מבנה בית החולים "ביקור חולים" בירושלים תמורת 101 מיליון שקלים לחברת טעמן נדל"ן שבבעלות איש העסקים שלום חיים (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
'ביקור חולים' (צילום ארכיון: Miriam Alster/FLASH90)

בית החולים "ביקור חולים" שהפסיד בשנים האחרונות מיליוני שקלים, וראה לא מעט מאבקי עובדים, נמכר בימים האחרונים לאיש עסקים דתי.

לפי הדיווח ב'גלובס', בעל הנכס, איש העסקים ארקדי גאידמק, מכר את מבנה בית החולים תמורת 101 מיליון שקל בתוספת מע"מ לחברת טעמן נדל"ן שבבעלות איש העסקים שלום חיים.

הרוכש טען עם פרסום המכירה כי בכוונתו לשמור על המתכונת הנוכחית בה נמצא בית החולים ובמקביל לנסות להקים במבנה בית אבות או אף בית מלון.

"אנחנו ירושלמים שורשיים ולכן יש לנו כוונה לשמור על הצביון הקיים של המקום", מסר חיים.

בית החולים היה נתון ללא מעט משברים כלכליים, בשנת 2007 מונה לו כונס נכנסים שמכר אותו לגאידמק תמורת 32 מיליון דולר, זאת לאחר שגבר על שאר אנשי העסקים שהציעו כמה מיליונים פחות, בהם לב לבייב.

שלוש שנים מאוחר מותר נקלע בית החולים לחובות נוספים שאילצו את הבעלים למכור את עסקיו הנוספים בישראל. לטענתו העמותה שניהלה את בית החולים אשמה מנגד הם טענו להגנתם כי דווקא הוא לא עמד בהתחייבויותיו והותיר את בית החולים עם חובות כבדים.

שנתיים לאחר מכן נחתם הסכם מיזוג בין בית החולים שערי צדק לביקור חולים, שסיים את המחלוקות בין גאידמק לעמותה ועם זה בוטלו התביעות ההדדיות.

טעמן נדל"ן מקבוצת טעמן שרכשה את בית החולים הוקמה לפני 15 שנה ועוסקת בייזום ושיווק של פרויקטים למסחר ולמגורים לכלל האוכלוסייה, ובפרט לציבור הדתי והחרדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר