בריטניה: רבע מהיהודים שקלו לעזוב

כרבע מיהודי בריטניה שקלו בשנים האחרונות לעזוב למקום אחר, כך עולה מסקר שמתפרסם על רקע העלייה באנטישמיות. כמה מהנשאלים סיפרו כי משפחתה הייתה תחת איום אילסאמי? (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
בחור ישיבה מביט במשמר המלכה סמוך לארמון בקינגהם (צילום: שאטרסטוק)

עלייה במפלס האנטישמיות: לפחות רבע מהיהודים המתגוררים בבריטניה שקלו במהלך השנתיים האחרונות לעזוב את הממלכה, כך עלה מסקר שנערך על ידי מכון YouGov עבור קמפיין CAA נגד אנטישמיות ופורסם היום (רביעי) בכלי תקשורת יהודיים בעולם.

גדעון פאלטר, יו"ר CAA, צוטט כאומר בסוכנות הידיעות רויטרס כי "למרות שהאנטישמיות בבריטניה עדיין לא הגיעה לרמה שנראית ברוב אירופה, התוצאות של הסקר שלנו צריכות להיות קריאת השכמה".

עוד חדשות:

לדברי פאלטר, בריטניה נמצאת כיום בנקודת מפנה; "אם האנטישמיות לא תיתקל באפס סובלנות היא תמשיך לצמוח ויהודים בריטים ישאלו יותר ויותר מה מקומם".

בסקר, שתוצאותיו מתפרסמות כשבוע לאחר פיגועי הטרור בפריז, השתתפו 2,330 יהודים בריטיים. 58% מהנשאלים השיבו כי לתחושתם עלול לא להיות ליהודים עתיד באירופה. 45% מהנשאלים סיפרו כי משפחתם אויימה על ידי איסלאם קיצוני.

סקר נוסף שנערכך אצל אוכלוסיה בריטית לא יהודית העלה כי רבע מאזרחי בריטניה מאמינים כי היהודים רודפים אחר הכסף יותר מבריטים אחרים.45% מזדהה עם האמירה כי יהודים רודפים אחר כסף, חושבים שהם טובים יותר מאחרים או שיש להם יותר כוח בתקשורת.

דיוויד קמרון, ראש ממשלת בריטניה, אמר אמש לבכירי הקהילה היהודית בבריטניה כי: "אני חושב שאנחנו חייבים להכיר בכך שבדמוקרטיה המודרנית לעולם לא ניתן להגן מפני כל איום, אבל אנחנו צריכים לעשות כל מה שאנחנו יכולים ולהיות ערניים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר