ומי מדווח על פטירת הגרמ"ש אשכנזי זצ"ל: 'יתד נאמן'

באורח נדיר מפרסם הבוקר העיתון 'יתד נאמן' המייצג את תנועת 'דגל התורה' כתבה אודות פטירתו של הגרמ"ש אשכנזי זצ"ל. לעומת זאת 'הפלס' של הפלג הירושלמי מתעלם (עיתונות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב מרדכי שמואל אשכנזי זצ"ל (צילום: מאיר דהן, באדיבות COL )

‫פטירתו של הרב הגאון מרדכי שמואל אשכנזי זצ"ל, רבו של היישוב כפר חב"ד וממנהגי החסידות, שנפטר אמש והלוויתו תיערך היום (חמישי), זוכה לסיקור רק בחלק מהיומונים החרדיים.

באורח נדיר מפרסם הבוקר העיתון 'יתד נאמן' המייצג את תנועת 'דגל התורה' כתבה אודות פטירתו של הגרמ"ש אשכנזי זצ"ל.

בכתבה מוזכרים קשריו עם מרן הגרמ"י לפקוביץ זצ"ל שכזכור ביקר בביתו לאחר הטבח במומבאי.

יצויין כי מדובר בכתבה חריגה שכן בעיתון (לפחות בגלגולו הקודם) החרימו את תנועת חב"ד ואף נכתבו מאמרים רבים כנגד התנועה, דרכה האידיאולוגית ופעילותיה.

גורמים בחב"ד מעריכים כי מדובר בחלק משינוי הגישה הקיים כיום בציבור הליטאי בהנהגתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שכזכור אף קיבל בביתו לברכה את "החויזר" הגאון רבי יואל קאהן.

בחסידות מזכירים כי הרב אשכנזי עצמו הגיע כאמור לפני מספר שנים לביקור בבתי גדולי ישראל בבני ברק והתקבל בכבוד רב ובהערכה גדולה.

מנגד, בעיתון 'הפלס' המייצג את אנשי הפלג הירושלמי ומפלגת 'בני תורה' ושעורכו נתי גרוסמן שימש במשך שנים רבות כעורך יתד נאמן תחת ההנהלה הוותיקה שפוטרה, מתעלם לחלוטין מהסתלקותו של הרב אשכנזי ואינו מזכיר אפילו ברמז את דבר הפטירה.

בחסידות מציינים כי ככל הנראה בחר העיתון לשמור על אותו קו תקיף ולוחמני כלפי תנועת חב"ד שהונהג בעבר גם בעיתון הליטאי יתד נאמן.

"חבל מאוד. מצער שישנם כאלו שלא יודעים לשים את כל המחלוקות בצד ולכבד את כל גדולי ישראל בפרט בשעת פטירתם", אומרים הגורמים בצער.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר