דרעי סיפר: "הרב שך אמר לי על חכם שלום שהוא 'איש אמת, נישט נגיעס'" • תיעוד

במהלך כינוס ההילולה בישיבת "אור דוד", חשף יו"ר ש"ס אריה דרעי את מה ששמע ממרן הרב שך על חכם שלום כהן, נשיא המועצת: "הוא איש אמת, נישט נגיעס" • גלריה ווידאו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום וידאו: כיכר השבת; תמונות: סטודיו דוד זר)

במהלך כינוס ההילולה בישיבת "אור דוד" אמש (רביעי) בבני ברק, שהפך למפגן כוח של תנועת ש"ס, התייחס יו"ר המפלגה אריה דרעי ברמז למשבר בתנועה וחשף מה אמר לו מרן הגראמ"מ שך זצ"ל על נשיא מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלום כהן.

"אנחנו לא מדברים נגד רבנים, אבל יש הבדל בין המישור הפרטי בו כל אחד יכול להתייעץ עם כל רב, לבין נושאים של הכלל והכרעות ציבוריות בהם יש מסורת של הנהגה", הבהיר דרעי כשהוא מדגיש את סמכותה של מועצת חכמי התורה בראשות הנשיא הגר"ש כהן לקבוע בנושאים אלו כפי שלדבריו הוסמכו ע"י מרן פוסק הדור הגר"ע יוסף זצ"ל.

דרעי הפתיע את המשתתפים וסיפר על "דברים חמים" שאמר לו לפני שנים רבות מרן ראש הישיבה הגראמ"מ שך מנהיגה הרוחני של תנועת "דגל התורה" ומי שיזם את הקמת תנועת ש"ס.

על חכם שלום כהן, אמר הרב שך כי הוא "איש אמת". דרעי סיפר כי נשיא המועצת היה אז יותר צעיר ממנו בגיל, וראש הישיבה הרב שך שהיה כבר למעלה מגיל 90, אמר לו: "תדע לך חכם שלום 'איש אמת'. בלשון שלו, אין לו נגיעות. 'נישט נגיע'ס' כך הוא אמר לי, איש אמת".

"כבר אז ראיתי איך ראש הישיבה התייחס אליו. זו התכונה של מנהיג אמיתי שכל מטרתו לשם שמיים, כל מטרתו למען עם ישראל, כל מטרתו ללכת עם האמת", הוסיף דרעי על חכם שלום.

יצויין כי בהמשך במהלך נאומו המרכזי של נשיא מועצת חכמי התורה, התייחס אף הוא לשרשרת הדורות וסיפר על רבותיו החל ממרן בעל הסטייפלער, דרך מרן הרב שך ומרן הרב אלישיב ועד מרן הראשון לציון הגר"ע יוסף זצ"ל.

חכם שלום הוסיף והעיר כי "אנחנו לא מזלזלים בשום רב, אהל אם משה ואהרון טעו, גם רבנים יכולים לטעות, גם רבנים, חושבים שהם הוכלים בדרך השניה וככה יקדשו שם שמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר