פרק נוסף במאבק במפעל 'מילועוף'

אחרי שההנהלה הסכימה לקבל את דרישת עשרות השוחטים להסכם העסקה ישיר עם החברה, הקבלן שהעסיק אותם עד כה עתר נגד ההסכם ואתמול לא התקיימה שחיטה (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
השוחטים באחת ההפגנות (צילום: יניב בר אילן, כוח לעובדים)

המאבק ב'מילועוף': אחרי שההנהלה הסכימה לקבל את דרישת עשרות השוחטים לקבל הסכם העסקה ישיר עם החברה, הקבלן שהעסיק אותם עד כה עתר לבית המשפט נגד ההסכם החדש, כתוצאה מכך לא התקיימה אתמול (רביעי) שחיטה במפעל.

בשל כך בית המשפט נענה לבקשתו והוציא צו עיכוב ביצוע להסכם המדובר שאמור היה להיטיב עם השוחטים. ל"כיכר השבת" נודע כי כמה שעות לאחר מכן בית המשפט הוציא החלטה אחרת שבה הוא קיבל את הערעור שהגישה הנהלת המפעל וזאת עד לפסיקה אחרת בנדון.

בבקשה נטען כי החלטת בית משפט השלום מסכלת את החלטת בית הדין האזורי לעבודה בחיפה אשר בחסותו הושג הסכם בין "מילועוף" לעובדים בנוגע להעסקתם הישירה.

בערעור לבית המשפט המחוזי נכתב: "אין זה מתקבל על הדעת כי יישומה של החלטה שיפוטית אחת יסוכל על ידי אחרת, ועוד המסגרת "צו ביניים", לפני שנתקיים דיון ממצה בעניין...אין זה מתקבל על הדעת כי החלטה המשפיעה באופן מהותי על זכויות צד (העובדים) תינתן בלי שצד זה צורף לדיון (אליו לא זומן) והביע את עמדתו".

ביום ראשון התקיים דיון בפני השופט וגנר מבית משפט השלום בחיפה, בבקשה זמנית שהגישה החברה הקבלנית שהעסיקה עד כה את השוחטים והמשגיחים ואשר ההתקשרות בינה לבין "מילועוף" הסתיימה לפני מספר שבועות. בדיון בבית משפט השלום לא נכחו העובדים או נציגיהם.

במסגרת ההסדר שנחתם עם השוחטים ועליו קבלו מעסיקיהם הקודמים זוכים העובדים לשינוי תקדימי בתנאי העסקתם: במקום הדפוס המקובל בענף הכולל תשלום בעבור כל עוף - בשכר ממוצע של 20 אגורות, כעת הם יקבלו לפי שעה. שוחט יקבל 80 שקל, ואילו בודק יקבל 40 שקל. מדובר בעלייה של כ- 30% בשכר השוחטים, ועלייה משכר מינימום 23 שקל לשעה ל-40 שקל עבור הבודקים.

הישג חשוב נוסף של העובדים היא הסכמת ההנהלה לקלוט את העובדים כיחידה אחת. "לפני שלושה שבועות, עוד היינו עדיין עובדי קבלן, רבים מאיתנו נשאו את ה"תואר" הזה גם לאחר עשרים שנות עבודה במילועוף ויותר. עתה זכינו למעמד של עובדים מן המניין ,כקבוצת עובדים ייחודית" אומר סבי עמר יו"ר וועד העובדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר