סערה באשדוד: חנויות נסגרו בשבת וחילונים פתחו במסע הסתה

תושבים חילונים באשדוד כועסים על ראש העיר יחיאל לסרי וטוענים כי הוא 'נכנע לחרדים', זאת בשל מאבקו בפתיחת עסקים בשבת. מ"מ רה"ע לכיכר השבת: "שומרים על הסטטוס קוו" (חרדים, בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (Yossi Zamir/Flash90)

אשדוד בדרך להפוך לבית שמש? המתח בין תושביה החילונים של העיר אשדוד לתושבים הדתיים והחרדים עולה. בימים האחרונים סוערת העיר בעקבות מלחמתו של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי בפתיחת עסקים בשבת.

אחד מהעיתונים החילונים בעיר אף יצא בכותרת מסיתה כנגד ראש העיר וכנגד הציבור החרדי - "לסרי נכנע לחרדים: סוגר את העיר בשבת" נכתב בכותרת הראשית של עיתון "השבוע באשדוד".

עוד חדשות חרדים:

בכותרת המשנה נכתב: "עיריית אשדוד נכנעת לחרדים ואשדוד תהפוך לשכונת מאה שערים", לא פחות, "זאת בעקבות הלחץ שמפעילים החרדים על ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי, לסגור את העסקים הפועלים בשבתות וחגים".

עוד נכתב בידיעה: "ראש העירייה אכן הנחה לפעול כנגד העסקים הפועלים בשבתות, ובימים האחרונים הוצאו צווי סגירה לבתי העסק שפועלים בשבתות".

מ"מ ראש העיר מטעם סיעת ש"ס עמרם כנפו אמר בשיחה ל"כיכר השבת" כי "עיריית אשדוד פנתה לבית המשפט בבקשה שיורה על סגירת מספר עסקים ספציפיים שפועלים בשבתות, זאת לאחר שהם קיבלו דו"חות רבים על כך שהם פתוחים בשבת".

לדבריו, "כעת ישנם מספר בתי קפה שפתוחים בשבתות, זאת בעקבות אפשרות מסוימת שניתנה להם בחוק, אך חנויות מסחר לא פתוחות בשבת. בזמן האחרון פתחו באזור התעשייה מתחם ששם יש מספר חנויות שפתוחות בשבת".

כנפו הסביר כי "בחודשים האחרונים נפתח סניף AM:PM באזור הסיטי במרכז העיר ויחד איתם פתחו עוד מספר חנויות את שעריהן בשבתות. מדובר בשמונה עסקים בסך הכל".

"בהסכם הקואליציוני הוסכם כי הסטטוס קוו בנוגע לשבתות יישמר. אנחנו לא רוצים לקחת את העיר למאבקים של חרדים-חילונים, אלא לפעול נקודתית כנגד שמונה בתי עסק במרכז העיר".

"בנוסף, מדובר בפיצוציות שפתוחות 24 שעות ביממה והעירייה פועלת כנגדן גם ללא קשר לשבת, זאת בכדי למנוע מבני נוער להסתובב במקום ולצרוך אלכוהול וכדומה".

לדברי כנפו, ראש העיר אכן פועל ביד אחת עם הנציגים החרדים: "ראש העיר נאבק יחד איתנו. אנחנו הסברנו לו את זה. הוא נפגש עם הרבנים. ראש העיר הבטיח שיפעל לשמור על הסטטוס קוו בעיר ועכשיו הוא מקיים".

"אנחנו משתדלים להימנע מלקחת את העניין למלחמה בין דתיים, חילונים וחרדים" אומר כנפו ומפנה אצבע אל גורמים עלומים שמנסים להתסיס את האווירה בעיר, "יש כל מיני גורמים שמעוניינים להתסיס את האווירה. אנחנו רוצים לעשות את זה בשקט בצורה נקודתית. אנחנו מקווים שנצליח בעז"ה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר