הקרב על החרדים העובדים

בכיר ב'דגל התורה' מאיים: "ישי ייחשף באור האמיתי"

יו"ר מפלגת "ביחד - העם איתנו" ח"כ אלי ישי צפוי להיפגש עם "החרדים העובדים", אלא שמאחורי הקלעים מסתתרת דרמת ענק כאשר אנשי מפלגת 'דגל התורה', אליה משתייכים "החרדים העובדים" באופן לא רשמי, רואים בכך הכרזת מלחמה של ישי. בכיר ב'דגל' ברמז עבה: "זה יחשוף אותו באור האמיתי" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כ אלי ישי (צילום: Edi Israel/Flash90)

אם המלחמה הפנימית בתוך ש"ס לא מספיקה לח"כ אלי ישי, ייתכן והוא בדרך לפתיחת מלחמה גם עם מפלגת "דגל התורה".

אמש (חמישי) בשעות הערב שיגרו אנשיו של יו''ר מפלגת "יחד - העם איתנו" ח"כ אלי ישי את ההודעה הבאה: "בעז"ה יתקיים מפגש של 'חרדים עובדים' עם חברי הכנסת אלי ישי ויוני שטבון ראשי מפלגת "יחד". ביום שני הקרוב, כ"ח טבת, 19.1.15, בשעה 20:30 באולם בית כנסת "אורייתא" רחוב מנחם 25 בני ברק".

לכאורה מדובר בהודעה תמימה וטבעית, אך מתברר שמאחורי הקלעים מדובר בדרמת ענק פנים חרדית אשר עלולה לגרום לקרע של המפלגה החדשה מול תנועת "דגל התורה" זאת מאחר ופניה רשמית של ישי לחרדים העובדים, הנחשבים באופן לא רשמי לקהל הבית הטבעי של התנועה הליטאית, מהווה חציית קו אדום והפרת הסטטוס קוו הפנימי בין המפלגות.

בכך עלול ישי לפתוח חזית נוספת מול מפלגת יהדות התורה האשכנזית, אשר עד עתה, גם אם לא העניקה גיבוי למפלגתו החדשה, הרי ששמרה על פרופיל נמוך יחסית במאבק נגדה, זאת בוודאי לעומת ש"ס שכמובן יצאה נגדו החל מהרגע הראשון.

האות ניתן כבר בתחילת השבוע כאשר יו''ר דגל התורה, ח"כ משה גפני, דיבר במהלך פאנל שנערך במסגרת ועידת הת"תים במלון כינר באופן ברור ונחרץ על המשך שיתוף הפעולה המלא עם ש"ס והבהיר בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים את אי-הזדהותה של דגל התורה עם אלי ישי.

לדבריו, ניתן אור ירוק ואישור מוקדם מבית מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן לדברים וגפני הבהיר ברמז עבה שהניסיונות לפלג כביכול בין עמדת הח"כים לבין עמדת הבית ברחוב חזון איש 5 לא יצליחו.

בכך כאמור יצאה לראשונה "דגל הרשמית" חוצץ נגד ישי, שמצידו כנראה מיהר לפתוח "חזית" והודיע בתגובה על מפגש עם החרדים העובדים בלב בני ברק, מה שמהווה על פניו 'פלישה' לטריטוריה של מפלגה אחרת ופנייה לקהל המצביעים הטבעי של יהדות התורה.

בדגל התורה בוחרים הבוקר שלא לשתוק על פרסום דבר המפגש ובשיחה עם "כיכר השבת" אומר גורם בכיר כי "אנשי ישי מנסים להסיט את המחלוקת הפנימית ולהבות האש בינם לבין מפלגת ש"ס ולהעבירם לכיוון מאוכזבי דגל התורה ולנסות לפתות אותם להצביע בעבורם".

בדגל התורה מגיבים ומבהירים כי "אם הדבר אכן יקרה ואלי ישי יפעל בכיוון הזה, זה יחשוף אותו באור האמיתי", כשהרמז ברור ומובן מאליו - מלחמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר