טרור ברשת: עשרות אלפי אתרי אינטרנט צרפתיים הותקפו

לאחר שורת הפיגועים בצרפת, גם אתרי האינטרנט במדינה מותקפים: כ-20,000 אתרי אינטרנט צרפתיים הופלו בימים האחרונים. מאחורי המתקפה עומדים ככל הנראה קבוצות איסלאמיים קיצוניים

חיים אבני | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר (צילום: shutterstock)

מלחמת הסייבר עולה שלב: לאחר שורת מתקפות הטרור והפיגועים שחווה צרפת בימים האחרונים, ולאחר שעשרות תאי טרור רדומים נחשפו ביבשת האירופאית, כעת מגיע גם תורה של הרשת במדינה. בשבוע האחרונות חווה צרפת את מתקפת הסייבר הגדולה בתולדותיה, כשלפחות 19,000 אתרי אינטרנט במדינה הותקפו והושחתו עד עתה.

ראש מערך הגנת הסייבר בצבא הצרפתי, אדמירל ארנואד קוסטיל, מסר כי מדובר במתקפת הסייבר הגדולה בהיסטוריה של צרפת, וכי מעולם לא נרשמו כל כך הרבה ניסיונות פריצה לאתרי אינטרנט בצרפת.

לדברי אדמירל ארנואד קוסטיל, מקורן של רוב ההתקפות ידוע, והם מגיעות מכיוונים של קבוצות האקרים מוכרות ומאורגנות, אשר ממקומות ברובן במדינות צפון אפריקה.

רוב המתקפות שנרשמו בוצעו כנגד אתרי אינטרנט קטנים יחסית ולא מוכרים, כשאתרי האינטרנט של עירייות קטנות בצרפת, כמו גם ארגונים ממשלתיים קטנים, סבלו יותר ממתקפת הסייבר. גם אתרי אינטרנט השייכים לעסקים קטנים, או אפילו אתרי חדשות קטנים יחסית, סבלו גם הם ממתקפת הסייבר.

למרות ההיקף חסר התקדים, רוב המתקפות היו מסוג התקפות מניעת שירות, שיוצרת עומס מלאכותי על שרתי האתרים על ידי שליחת עשרות בקשות כניסה לאתר בבת אחת. למרות זאת, בחלק מהמקרים פרצו ההאקרים לאתרי האינטרנט והשחיתו אותו עם כתובות נאצה כנגד צרפת, וכנגד העיתון הסאטירי "שרלי הבדו", שעמד בשבועות האחרונים במרכזה של מתקפת הטרור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר