בית הדין בהאג יחקור פשעי מלחמה ב"צוק איתן"; חמאס מברך

בארגון הטרור חמאס בירכו על החלטת ביה"ד הבינלאומי בהאג לפתוח בחקירת פשעי מלחמה בשטחים הפלסטינים. חמאס ואש"ף בירכו על ההחלטה, בישראל כינו אותה 'שערוריה' (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
חורבן בעזה, לאחר "צוק איתן" (Emad Nassar/Flash90)

בין הדין הפלילי הבינלאומי בהאג החליט לפתוח בבדיקה של פשעי מלחמה בשטחים בפלסטינים. כך דווח במהלך סוף השבוע. בארגון חמאס בירכו על החקירה והודיעו כי בכוונתם להגיש אלפי מסמכים ודו"חות לבית הדין, שיוכיחו כי ישראל ביצעה פשעים נגד העם הפלסטיני. "זה צעד חשוב שהעם הפלסטיני המתין לו שנים ארוכות" נאמר בהודעת חמאס.

עוד פוליטי מדיני:

חברת הועד הפועל של אש"ף חנן עשראווי בירכה גם היא על הבדיקה ואמרה כי "זהו צעד חשוב מאוד. לראשונה הראשונה מאז הקמתה, ישראל תיאלץ לתת דין וחשבון, בדגש על דין וחשבון חוקי ומשפטי על ההפרות החוזרות ונשנות של זכויות הפלסטינים והחוק הבינלאומי".

לדבריה: "זה שולח סימן לישראל שהיא כבר לא זכאית יותר ליחס מועדף, וכמובן תחושה שהיא אינה פגיעה. יש להתייחס לישראל כמו לכל שאר המדינות בעולם ועליה לעמוד תחת החוק ולא מעליו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף את ההחלטה והגדיר אותה כ"שערוריתית". "ישראל דוחה על הסף את הודעת התובעת של בית-הדין הבינלאומי הפלילי על פתיחת בדיקה מקדמית על בסיס הפנייה השערורייתית של הרשות הפלסטינית. הרש"פ איננה מדינה ולכן אין מקום לבית הדין, גם על פי כלליו, לבצע בדיקה כזאת".

עוד נמסר מלשכת ראש הממשלה: "האבסורד בהחלטה גדול עוד יותר משום שהרש״פ משתפת פעולה עם ארגון הטרור חמאס שמבצע פשעי מלחמה, בניגוד לישראל שנלחמת בטרור תוך שמירה קפדנית על הדין הבינלאומי ופועלת בה מערכת משפט עצמאית".

"מדובר בהיפוך מוחלט של המטרות המקוריות שבגינן הוקם בית הדין הבינלאומי, שנוסד בין היתר בעקבות רצח העם שבוצע בשש מיליון יהודים על-ידי הנאצים, ועכשיו מבקשים לנצל בית דין זה כנגד מדינת היהודים המתגוננת מפני הטרור הרצחני שתוקף אותנו ואת העולם כולו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר