החשד: בנצי ליברמן קידם תוכניות בניה

חוקרי להב 433 חושים כי ראש מנהל מקרקעי ישראל, בנצי ליברמן, פעל לכאורה בניגוד עניינים בהחלטות שקיבל בנושאי בנייה. ליברמן מצדו טוען כי פעל בשקיפות בכל תפקידיו (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
בנצי ליברמן (צילום ארכיון: יונתן סינדל - פלאש 90)

פרשת השחיתות במנהל מקרקעי ישראל ממשיכה להסתעף: חוקרי להב 433 הטיחו בראש מנהל מקרקעי ישראל, בנצי ליברמן, כי פעל לכאורה בניגוד עניינים בלא מעט החלטות שקיבל בנושאי בנייה בכמה ערים בארץ.

על פי החשד, ליברמן פעל בתפקידו כראש מנהל מקרקעי ישראל בקידום תוכניות בנייה במפעלי ים המלח ובתל אביב.

ליברמן והנחקר השני בפרשה עו"ד נחום לנגנטל, לשעבר ח"כ מטעם המפד"ל, נחקרו בימים האחרונים במשך שעות ארוכות במשרדי יאח"ה שבלהב 433 בחשד לביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים ובתום חקירתם שוחררו לביתם בתנאים מגבילים, לרבות מעצר בית למשך 5 ימים והרחקה ממשרדיהם למשך 15 ימים.

חקירת השניים צפויה להימשך בקרוב בה ינסו במשטרה להבין מה עשה ליברמן במשך שנים בעת שכיהן בתפקיד הרם. על פי החשד, הוא פעל בכמה הזדמנויות שונות בניגוד עניינים מבלי להצהיר על כך. על פי הטענות ליברמן קידם אינטרסים של חברת נדל"ן "קרדן הציבורית" שבה עסק בעבר.

החקירה ברשות מקרקעי ישראל החלה בעקבות תלונה שהוגשה למשטרה והתנהלה באופן סמוי כחצי שנה. ביום חמישי פשטו חוקרי יאח"ה על משרדי הרשות ומשרדיו של לנגנטל ועיכבו את השניים לחקירה. קרדן, שלפי המשטרה אינה חשודה במסגרת הפרשה, דיווחה על החקירה לבורסה והודיעה שהחשדות אינם מיוחסים לה וכי היא "פועלת לא רבב ותמשיך לפעול באופן זה גם בעתיד".

ליברמן טען בפני מקורביו כי פעל בשקיפות בכל תפקידיו הציבוריים תוך שיתוף פעולה עם כל הגורמים הרלוונטיים.

בחברת קרדן נדל"ן הגיבו: "בהמשך לפרסומים האחרונים בתקשורת, החברה מבהירה כי החשדות לכאורה שהועלו במסגרת הפרסומים האמורים אינם מיוחסים לחברה והחברה עצמה אינה נחשדת בדבר. החברה פעלה ללא רבב ותמשיך לפעול באופן זה גם בעתיד".

עו"ד נוית נגב ועו"ד איריס ניב סבאג המייצגות את עו"ד לנגנטל מסרו: "עו"ד נחום לנגנטל הוא איש עשייה שפעל ללא רבב בעבר בתפקידיו הציבוריים וכך הוא נוהג גם היום כאדם פרטי. מאחר ועו"ד לגנטל פעל בתום לב אין לו, ולא היה לו מה להסתיר - הוא שיתף פעולה בחקירה והשיב בפירוט לכל שאלה שעלתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר