למרות העדות: המשטרה לא חקרה את "הרנטגן"

מקורב ל"רנטגן" העיד במשטרה כי הרב שלח אותו לגרום לעובד אחר לעזוב את המוסדות אך למרות העדות "הרנטגן" לא נחקר, כך נחשף באתר "וואלה". ממקורבי הרב נמסר כי "הכל הבל הבלים" (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרנטגן (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

למרות גילויים מסעירים בחדרי החקירות מפי מקורב לרב יעקב איפרגן המוכנה 'הרנטגן' שטען כי הרב שלח אותו לגרום לעובד אחר לעזוב את עבודתו במוסדותיו, הרב לא נחקר ולא נשאל אודות הטענות, בשל כך פרקליטו של אחד החשודים עו"ד יאיר נהוראי דרש לבטל את כתב האישום נגדו.

לפי הפרסום של יוסי אלי באתר "וואלה", הצעיר החרדי הנחשב למקורבו של הרב טען בחקירתו כי כי הזיק למכוניתו של המקורב איש הפרסום אריק מימון לאחר שהרב הורה לו "להוציא אותו החוצה". הצעיר נבדק בבדיקת פוליגרף ונמצא דובר אמת, אולם למרות זאת, כאמור, הרב לא הוזמן לחקירה.

הגילוי נחשף לאחר שהרב התלונן במשטרה כי הוא נסחט לכאורה על ידי נאמניו בין היתר על ידי איש המחשבים וילי גולובאטי, שעבד במשך כמה שנים כאיש מחשבים בעמותות השייכות לרב ורק באחרונה ביקש להיות עד מדינה כנגד הרב ואנשיו. התלונה הוגשה גם כנגד יעקב צפרירי שחשף בפני החוקרים את הטענה המרכזית בכתבה לפיה נשלח לפעול נגד העובד בשם מימון.

צפרירי אמר לחוקרים: "בלשתי אחרי איש הפרסום אריק מימון בהוראתו של הרב ופגעתי במכוניתו. אני פינצ'רתי את הגלגלים של הרכב של מימון, זאת, לאחר שקיבלתי רמזים מהרב".

אנשיו של הרב איפרגן הגיבו ל"וואלה" ואמרו כי "הכל הבל הבלים ומעבר לכך לא נגיב".

עו"ד נהוראי מסר בתגובה לכתבה כי "דברים הנאמרים בגישור מן הראוי שיישארו באולם. חובה להדגיש כי אין בטענת ההגנה מן הצדק כדי להביע עמדה ביחד לאמיתות עדותו של מר צפרירי. טענת ההגנה מן הצדק נטענה אך ורק כנגד רשויות החוק: שהרי בעוד מר וילי גולובטי נחקר בקשיחות ואף הוגש כנגדו כתב אישום, הרי שנגד צפרירי שאף הוא נחקר בפרשה לא הוגש כתב אישום, וזאת על אף הודאתו המפורטת בעבירות חמורות שבעתיים, ולא זו אף זו אלא שהרשויות בחרו שלא לחקור כלל וכלל את הרב איפרגן ביחס לחשדות לכאורה שהועלו נגדו על ידי צפריר. בנסיבות העניין טען מר וילי גולובטי לטענת הגנה מן הצדק בטענה של אכיפה בררנית, ולפיכך טען כי בשל ההפליה מן הדין למחוק את כתב האישום נגדו".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "מבלי להתייחס לפרטים המופיעים בפניה, התיק המוזכר בה מצוי בהליך משפטי ומטבע הדברים אנו מנועים מלהתייחס לפרטים אודותיו. כתב האישום הוגש על ידי הפרקליטות ובעניינו ניתן לפנות לדוברות משרד המשפטים. ככלל משטרת ישראל מנהלת תיקי חקירה באופן מקצועי ובהתבסס על שיקולים מקצועיים וחומרים הנאספים בחקירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר