ההערכות: חיזבאללה ינקום

גורמי מודיעין: ג'יהאד תכנן פיגועים קשים ברמת הגולן

גורמי מודיעין במערב התייחסו לחיסולו של בן רמטכ"ל חיזבאללה, ואמרו כי הוא תכנן פיגועים רצחניים נגד ישראל: "ג'יהאד הוא טרוריסט חסר מעצורים, הוא בנה ארגון טרור רציני מאוד בסיוע איראן וחיזבאללה והיה עסוק בהכנת פיגועים" לדבריהם: "היו לו בקנה פיגועים קשים ורצחניים נגד ישראל ברמת הגולן" (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(ג'יאהד מורנייה לצד תמונת אביו)

גורמי מודיעין במערב התייחסו בשעות הערב (ראשון) לחיסולו לכאורה על ידי ישראל של ג'יהאד מורנייה - בנו של רמטכ"ל חיזבאללה לשעבר עימאד מורנייה, ואמרו כי הוא תכנן פיגועים קשים כנגד ישראל.

"הוא אדם שעמד בראש תשתית טרור נרחבת ועמוקה בחסות איראנית ישירה ובחיבור לחיזבאללה, שכבר פעלה נגד ישראל ברמת הגולן. ג'יהאד מורנייה כבר תכנן, והיו לו בקנה, פיגועים קשים ורצחניים נוספים נגד ישראל ברמת הגולן" אמרו הגורמים.

(ג'יאהד מורנייה לצד חסן נסראללה)

לדבריהם, מדובר בפיגועים שכוללים ירי רקטות, חדירות, מטענים, ירי נ"ט וכדומה, "שמטרתם להרוג חיילים, לפגוע ביישובים ישראלים ברמת הגולן ולהרוג אזרחים ישראלים".

"ג'יהאד הוא טרוריסט חסר מעצורים" הוסיפו הגורמים, "שבנה ארגון טרור רציני מאוד בסיוע איראן וחיזבאללה, ארגון טרור עם יכולות, והיה עסוק בהכנת פיגועים משמעותיים".

שר ההסברה הסורי עמראן א-זועבי התייחס בראיון ל"אל-מנאר" לתקיפה וייחס אותה לישראל: "ישראל עשתה היום טעות קשה כביצעה תקיפה בסוריה. התקיפה חושפת עד כה היא משתפת פעולה עם ארגוני הטרור וג'בהת א-נוסרה".

כזכור, מוקדם יותר היום דיווחו כלי תקשורת ערביים כי מסוק של חיל האוויר הישראלי שיגר שני טילים לעבר יעד לא ברור בכפר מזרעת אמל שבדרום סוריה, בסמוך לגבול עם ישראל.

על פי הדיווח, הטילים נורו לעבר מטרה ניידת בשטח. דיווחים אחרים דיברו על כך שהירי בוצע לעבר חוליית טרור שהתכוונה לבצע ירי רקטי לעבר ישראל. מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "אנו לא מתייחסים לדיווחים זרים".

(ג'יאהד מורנייה נואם באירוע של חיזבאללה)

מקור ביטחוני ישראלי אמר לסוכנות הידיעות AFP כי תקיפת חיל האוויר כוונה נגד טרוריסטים שתכננו פעולה נגד ישראל. לדבריו, מזל"טים של חיל האוויר שהו באוויר באזור התקיפה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר