יעלון על התקיפה: חיזבאללה צריך להסביר מה עשו אנשיו בגולן

שר הביטחון יעלון התייחס לתקיפה בסוריה בראיון לרדיו "קול חי" ואמר: "נסראללה הכחיש בשבוע שעבר נוכחות של חיזבאללה בגולן. אם זה נכון - הוא צריך להסביר" (חדשות, ביטחוני)

ב. ניסני | כיכר השבת |
שר הביטחון משה יעלון (Flash90)

שעות לאחר שארגון הטרור חיזבאללה אישר כי ג'יהאד מורנייה, מפקד בכיר בארגון - בנו של רמטכ"ל חיזבאללה לשעבר עימאד מורנייה שחוסל בשנת 2008, חוסל בסוריה יחד עם עוד מספר פעילים בארגון, שר הביטחון משה (בוגי) יעלון התייחס הערב (ראשון) לעניין.

בראיון לאבי מימרן ברדיו "קול חי" אמר יעלון: "אני לא רוצה להתייחס למקורות שונים בזירה. תמיד שקורה באזור משהו מאשימים אותנו, אין לי עניין להתייחס לזה. שמענו את נאומו של נסראללה בשבוע שעבר והוא הכחיש בכלל נוכחות של אנשי חיזבאללה ברמת הגולן. אם זה נכון הוא צריך להסביר".

על פניית הפלסטינים לבית הדין הבילנאומי בהאג אמר יעלון: "אנחנו עוקבים אחר המהלכים הפלסטינים כבר תקופה ארוכה. העובדה שהתגובה של ארה"ב הייתה כל כך חריפה היא פרי עבודה מדינית ודיפולמטית שלנו מול ארה"ב אל מול האיום הזה. יש פה היפוך יוצרות. זה מצער מאוד שבית הדין בהאג מכיר בפלסטין כמדינה וגם תוקף אותנו".

לדבריו, "זה רוח גבית לטרור - חמאס דאעש ועוד, אנחנו נמשיך להילחם בזה בנחישות גם אם ביה"ד בהאג יתבע אותנו".
על התגברות האנטישמיות באירופה אמר ייעלון כי האירופאים נרדמו: "אירופה נרדמה בשנים האחרונות ואנחנו לא אומרים את זה בפעם הראשונה. אני מקווה שהם יתעוררו אבל אני לא בטוח. ברגע שהם אפילו לא מוכנים לקרוא לזה טרור איסלאמי, שפוגע גם ביהודים, הדברים ברורים. אני מקווה שאירופה תתעורר. לא כל המוסלמים טרוריסטים, אבל רוב הטרוריסטים הם מוסלמים".

על הבחירות הקרבות אמר יעלון: "מה שמתחדד בעקבות הבחירות זה שמי שרוצה ממשלת ימין, שזה רוב המדינה, צריך לתמוך בתנועה אחת בכדי שנתניהו יוכל לשלוט. מה שקרה בשנתיים האחרונות עם שברי מפלגות ומפלגת השלטון שהיא כמו מפלגות אחרות לא מאפשר משילות".

לדבריו, "זה בין נתניהו לבוז'י וציפי. מי שייתן את קולו למפלגות אווירה כמו כחלון ולפיד, עלול למצוא את עצמו נותן את קולו על קרן הצבי".

כאן עבר יעלון להתקפה על יצחק בוז'י הרצוג וציפי לבני: "ברור לחלוטין כשמדברים על קואליציה טבעית ויציבה אז זה הליכוד ותנועות שחושבות אותו דבר. אם בוז'י וציפי היו מובילים את ישראל בשנים האחרונות אז מזמן הייתה קמה חאמסטן ביהודה ושומרון. אסור לבזבז קולות על מפלגות אווירה שהם אריזה בלי מוצר. זה רק בין הליכוד לבין העבודה".

לדברי יעלון, "יש לליכוד רשימה טובה מאוד. אצלנו יש אנשים מנוסים, לא כמו במפלגות אחרות שם יש אנשים חסרי ניסיון. מקווה שקודם ננצח בבחירות, אחר כך נראה לגביי תפקידים".

על האפשרות לבטל את הסנקציות הפליליות בחוק הגיוס אמר יעלון: "חוק הגיוס הוא עוד דוגמא לאיך יש קושי למפלגת שלטון להוביל על פי דרכה. ההתעקשות של יש עתיד על סנקציות פליליות זה מנוגד לדרך שלי, שהיא לאפשר להתגייס ולא לכפות גיוס. נאלצנו להתפשר".

לדבריו, "הסנקציות הפליליות הוריד את כמות המתגייסים החרדים לצה"ל. מי שרוצה שיותר חרדים התגייסו היה צריך לוותר על זה. זה עניין את יש עתיד? יש עתיד עניין אותה רק לעשות דה-לגיטימציה לציבור החרדי. הצלחנו לשקם את הנזקים שעשו יש עתיד. זה היה להכעיס".

על המצב הכלכלי-חברתי במדינה אמר יעלון: "הליכוד הביא כלכלה חזקה למדינה וזה לא מובן מאליו. מדינות באירופה נפלו וגם ארה"ב הייתה במשבר. אני הצעתי לפנות שטחים באזור המרכז בשביל לאפשר בנייה, אבל מי שתקע את זה היה שר האוצר. בתחום המקרו כלכלי מי שהוביל זה היה ראש הממשלה נתניהו".

בהתייחסו למצב ברצועת עזה לאחר מבצע צוק איתן אמר יעלון כי "אנחנו עוקבים אחר איום המנהרות ומטפלים בזה. חמאס נמצא בבעיה קשה כי ערוץ ההברחות ממצרים נקטע".

על זריקות האבנים ובקבוקי התבערה ביו"ש אמר יעלון: "כל זריקת אבן זה פיגוע כי אבן יכולה להרוג, וודאי בקבוק תבערה. אנחנו פועלים למנוע את הדברים הללו מבעוד מועד על ידי מעצרים של מבוקשים בשטחים".

האזינו לראיון באדיבות "קול חי"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר