אמנון לוי בסרטון מרגש: "החרדים הם חלק מאיתנו"

בסרטון חדש של ערוץ 10, תוקף אמנון לוי את שנאת הציבור החרדי: "גם הם חלק מהחברה הישראלית, הם אנחנו". בשיחה ל"כיכר השבת" טען: "לא ניתן למגזר החרדי יחס הוגן" (מעניין)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום תמונה: Moshe Shai/FLASH90, סרטון: מתוך ערוץ 10)

בימים האחרונים עלה "ערוץ 10" עם קמפיין חדש, ובו בכירי העיתונאים בערוץ מביעים עמדה על דברים או חלקים מסויימים בחברה הישראלית. הפרומו המדובר ביותר הוא של העיתונאי אמנון לוי שעומד מאחורי התכנית המצליחה "פנים אמיתיות".

לוי מתייחס בפרומו, איך לא, לציבור החרדי: "'שחורים', 'טפילים', 'גזלנים', 'פרזיטים שרק רוצים לקחת לנו את הכסף'. בואו נודה על האמת: התרגלנו לפחד מחרדים" אומר לוי.

"בשביל חילונים רבים החרדים הם כמו צל שחור גדול שמאיים על החברה הישראלית. 'תראה אותם', הם אומרים לי, 'הם לא משלנו'.

"30 שנה אני משוטט ברחבות החרדים האלה. בשנים האלה למדתי לראות כאן אנשים כמוני שפשוט לבושים אחרת, ויש להם דעות אחרות ואורח חיים שונה. ושהאנשים האלה, עם הבגדים השחורים והמנהגים המשונים, גם הם חלק מהחברה הישראלית. הם אנחנו. למדתי לאהוב את זה. ואם הם חלק מאיתנו, אז ממי בעצם אנחנו מפחדים? מהצל של עצמנו?".

בשיחה עם "כיכר השבת" הסביר לוי מה עומד מאחורי הפרומו הזה ומאחורי הדברים שהוא אומר על הציבור החרדי. "ערוץ 10 רוצה למצב את עצמו כערוץ אקטואליה, תחקירים ודברים מהסוג הזה" הוא אומר, "ביקשו מכל מיני טאלנטים בערוץ לבחור נושא בו הם רוצים להביע עמדה או דעה על החברה הישראלית. אני בחרתי להגיד את הדברים האלה על החברה החרדית".

מה יש לך עם הציבור החרדי?

"אני חושב שהחברה החרדית היא חברה מעניינת שלא מקבלת יחס הוגן מהחברה החילונית".

החברה החילונית מקבלת יחס הוגן מהחברה החרדית?

"לא, אבל אני מגיע מהצד החילוני. אם הייתי מגיע מהחברה החרדית אני מניח שהייתי בוחר להגיד משהו על החברה החילונית. החרדים הם עדיין מיעוט כאן ולכן יותר חשוב שהחזקים יהיו יותר הוגנים עם החלשים".

לדברי לוי, "אחת הבעיות היא שהחברה החילונית לא תופסת את החרדים כחלשים או קטנים, אלא כחזקים, מאיימים וסחטנים. החילונים לא רואים בחרדים ישראלים. אני רואה בחרדים ישראלים לחלוטין, יותר ממה שהחרדים מוכנים להודות".

לדבריו, "גם תולדות אהרון זו יצירה ישראלית. היא נוצרה בישראל לא בהונגריה. הגיע אהרון רוט - אברך, בן של קצב, בלי שושלת ובלי היסטוריה - ויצר את תולדות אהרון ממאה שערים, שלא כמו סאטמר שהיא חסידות אמריקנית".

מה דעתך על התהליך שעובר הציבור החרדי בשנים האחרונות - השכלה גבוהה והשתלבות בשוק העבודה?

"אני בעד השתלבות. אנחנו חיים באותה מדינה, אז אני כמובן בעד. יש כל כך הרבה דעות קדומות אצל החרדים נגד חילונים - על כך שאין מוסר בחברה החילונית וכולם גנבים ועוד. לכן אני בעד השתלבות".

לדבריו, "הפרומו שלי גורם להכי הרבה מחלוקת ביחס לשאר הפרומואים של הערוץ. יש כאלו שאומרים לי שהחרדים באמת פרזיטים ולמה אני אומר בפרומו שהם לא. אבל זה מה שאני חושב. בגילי נראה לי שאני יכול כבר להגיד את דעתי. מה יעשו לי? מנכ"ל הערוץ פגש אותי אחרי שהוא צפה בזה ואמר לי שהוא מאוד התרגש מהפרומו הזה".

לדבריו, "לפני מספר חודשים שידרתי כתבה על יואליש קרויס. הרבה מאוד אנשים אמרו לי שהם שינו את דעתם על מאה שערים בעקבות הכתבה הזאת. זה שכרי".

על מאמצי ההישרדות של הערוץ, שנמצא כבר שנים במשבר כלכלי עמוק ובכל פעם עומד בפני סגירה, אומר לוי: "במה שאני לא מבין, אין לי אפשרות לעשות משהו או לשנות אני לא לחוץ. אני מקווה שהערוץ ישרוד. מקסימום נמצא מקום עבודה אחר. אני יותר דואג לצוות שלי. אני יכול לעשות דברים אחרים, אבל אני מעסיק כעשרה אנשי צוות. אם התכנית תרד אז הם יעברו לתכנית אחרת, אבל אם הערוץ ייסגר לאן הם יילכו?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר