יואב גלנט תקף את עיתוי החיסול וחוזר בו: "דבריי לא הובנו"

יואב גלנט, הביטחוניסט של משה כחלון, תקף אמש את עיתוי החיסול בסוריה וקישר זאת לבחירות הקרובות, ועורר זעם רב. הבוקר, הוא חוזר וטוען כי דבריו לא הובנו כראוי (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
יובא גלנט (צילום: Gili Yaari/Flash90)

האלוף במילואים יואב גלנט, המשובץ במקום השני ברשימת "כולנו" של משה כחלון, טען אמש (ראשון) כי עיתוי התקיפה בסוריה שבו נהרג ג'יאהד מורניה קשור לשיקולי בחירות ועורר סערה. הבוקר, הוא חוזר בו וטוען כי דבריו לא הובנו כראוי.

בראיון ל'גלי צה"ל', אומר גלנט כי "רק אמרתי שלעיתים מישהו עלול להעלות את זה על דעתו, אני לא מעלה את זה על דעתי. אני חושב שהעיתויים הם דבר שקורה פה כפונקציה של השיקולים הביטחוניים, ואני לא מעלה על דעתי שיש קשר בין הדברים, בדיוק כפי שאמרתי".

בראיון אמש לערוץ 2 אמר גלנט כי "יש לישראל צורכי ביטחון שוטף ואני מניח שפועלים באחריות וברצינות, אך יחד עם זאת, מתוך אירועים בעבר אפשר ללמוד שלפעמים יש עיתוי שהוא לא בלתי קשור לנושא הבחירות".

גלנט חשף כי חיסול מפקד הזרוע הצבאית של חמאס אחמד ג'עברי בשנת 2012, היה ככל הנראה קשור לבחירות וכי היו הזדמנויות אחרות בהן היה ניתן לחסלו.

"הייתי אלוף פיקוד חמש שנים והיו הרבה הזדמנויות אחרות שניתן היה לעשות את זה וגם המלצתי על זה, ומשום מה זה לא קרה בתאריכים האלה", אמר גלנט.

סגן השר אופיר אקוניס הגיב ואמר כי "ישנם מועמדים שמסוגלים להגיד הכל, כדי לנסות לפגוע בממשלה ובעומד בראשה. מוטב גם למועמדים חדשים וחסרי ניסיון פוליטי להיזהר במילותיהם, שכל מטרתם היא כדי לנסות לגרד עוד מנדט למפלגתם המדשדשת. טוב יעשה משה כחלון אם ירגיע את מר גלנט ויורה לו להפסיק לפטפט את עצמו לדעת".

השר ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט תקף ואמר אמש כי "האשמת ממשלה בפעילות צבאית הנובעת משיקולי בחירות הם השפל בגדול ביותר של מערכת הבחירות הנוכחית"

"מבלי להתייחס לעצם נכונות האירוע, דברי גלנט מיותרים ומאכזבים, ויכולים לשמש תחמושת בידי אויבי המדינה. אני קורא למשה כחלון להורות לגלנט לחזור בו מדבריו לפני שיווצר נזק", הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר