בדרך לבית משפט? תעלומת הנקודות בפריימריז ב'בית היהודי'

תקלות גם בפריימריז ב'בית היהודי': למעלה מ-50 אלף נקודות מיותרות התגלו בחלוקה בין המתמודדים, התעלומה כנראה נפתרה אבל יש מי שמאיים לעתור לבית המשפט (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
חגיגות מוקדמות? לאחר הפריימריז ב'בית היהודי' (צילום: Ben Kelmer/Flash90)

מפלגת 'הבית היהודי' ערכה בשבוע שעבר פריימריז לראשות המפלגה ולהרכבת הרשימה לכנסת. לאחר הפריימריז, פרסמה המפלגה את סדר הזוכים תוך ציון מספר הנקודות שקיבל כל מתמודד אך לא פרסמה את התוצאות המדויקות.

חלק מהמתמודדים בדקו את התוצאות וגילו שיש חוסר התאמה משמעותי בין מספר הטפסים הכשרם שנספרו לבין מספר הנקודות שחולקו בין המתמודדים.

ההצבעה בפריימריז התנהלה כך שכל מצביע בחר שבעה מועמדים, כאשר לשלושה הוא מעניק שתי נקודות ולארבעה נקודת אחת.

מבדיקה שנערכה התברר כי היו 42,333 טפסים כשרים, בכל טופס אמורות להיות מקסימום עשרה נקודות לאחר שכל מצביע בחר שבעה מועמדים, כאשר לשלושה הוא מעניק שתי נקודות ולארבעה נקודה אחת. טופס שלא מולא כראוי העניק שבע נקודות, נקודה אחת לכל מתמודד שסומן בדף.

מספר הנקודות הכולל אמור היה להיות מקסימום 423,330, אלא שבפועל מספר הנקודות עמד על 479,751 נקודות, מה שהעלה תמיהה מהיכן הגיעו יותר מ-50 אלך נקודות.

הלילה, ערכה מפלגת 'הבית היהודי' בדיקת מול החברה שספרה את הקולות, והתברר כי התקלה נבעה מכך שטפסים שלא מולאו כראוי והיו אמורים להיספר כ-7 נקודות בלבד, נספרו בטעות כ-14 נקודות. המפלגה ממשיכה הבוקר בבדיקת הטפסים.

עם זאת, נטען ב'בית היהודי' כי הספירה החוזרת לא משנה את התוצאות, למעט העובדה שהמתמודד שמעון רילקין זז מקום אחד לטובת פרופ' אשר כהן.

שמעון ריקלין כתב הבוקר בעמוד הפייסבוק: "לצערי, אני נאלץ ללכת היום לבית המשפט המחוזי לבקש שיורה למפלגת הבית היהודי לספור מחדש את הטפסים שהמתפקדים מילאו".

ריקלין, מספר כי על הנקודות שנוספו ועל הספירה החוזרת שלמעשה פוגעת רק בו וכותב: "הודיעו שאין השפעה, חוץ מאחת: אני נסוג מקום אחד אחורה... רק אני... עכשיו תראו, לי זה לא משנה. אבל אעמוד על כך שיספרו את הטפסים מחדש ויגידו לנו מה קורה באמת. אחרת יש פה משהו מסריח. אודה לכם עם תעזרו לי לגרום להם לספור את הטפסים מחדש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר