צפו: צה"ל אטם את בית הבקת"בים בחברון

כוחות צבא הגיעו הבוקר לבית פלסטיני נטוש בחברון, ששימש לפי החשד פלסטינים שהשליכו בקבוקי תבערה בחודש האחרון, ואטמו אותו. במקום התקהלו פעילי שמאל קיצוני (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: ציפי שליסל - סוכנות תצפית)

כוחות צבא הגיעו הבוקר (שני) לבית פלסטיני נטוש בחברון, ששימש על פי החשד משליכי בקבוקי תבערה בחודש האחרון, ואטמו אותו.

לפי הדיווח של סוכנות תצפית, אחד מבקבוקי התבערה שהשליכו המחבלים התנפץ על קראוון בו מתגוררת משפחה יהודית, לא היו נפגעים ונגרם נזק קל. בקבוק התבערה השני נפל והתנפץ בסמוך לחנות פלסטינית נטושה שהחלה לבעור. כוחות כיבוי פעלו במקום והשתלטו על השרפה.

לתצפית נודע כי במהלך הסריקות שביצעו גורמי הביטחון וצה"ל לאחר הפיגוע, התברר שהמחבלים שהשליכו את בקבוקי התבערה על בית חסון, חדרו לבית פלסטיני סמוך אשר נטוש כבר שנים רבות, ומתוך המתחם הנטוש בוצע פיגוע הבקת"בים שבנס לא גרם לתוצאות קשות.

גורמי ביטחון מסרו לתצפית כי הבית נמצא בשורת הבתים החוצצת בין בתי הפלסטינים לבתי היישוב היהודי, ועליו כמו גם על הבתים הצמודים לו ישנו צו אלוף האוסר על אכלוס או שימוש, דבר המסביר את היותו נטוש.

גורמים ביישוב היהודי בחברון מסרו לסוכנות תצפית כי ישנה מגמה של פעילי שמאל קיצוני מהעולם לנסות ולאכלס את הבתים באופן תדיר על אף שהדבר אסור על פי חוק צו האלוף, וכי בעבר התריעו בפני מערכת הביטחון על הניסיונות הללו.

במהלך האטימה התקהלו במקום עשרות ערבים, פעילי שמאל קיצוני אירופאים מארגונים שונים, ואף פעילי שמאל קיצוני ישראליים. במקום התפתחו עימותים קלים, בעיקר מילוליים אך גם מספר דחיפות של חיילי צה"ל. לא דווח על עצורים מקרב המתפרעים. קציני מנהל אזרחי ומפקדת התיאום והקישור פעלו במקום להרגעת הרוחות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר