מבצע צוק איתן: אלו החיילים שיקבלו צל"שים

הרמטכ"ל היוצא בני גנץ אישר הענקת צל"שים ל-53 חיילים על מבצע צוק איתן. העיטור הרם ביותר, עיטור המופת, יוענק לסגן איתן פונד שפרץ למנהרת חמאס בניסיון להציל את הדר גולדין ז"ל (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
סגן איתן פונד (צילום: אוהד צויגנברג - ynet)

הרמטכ"ל היוצא בני גנץ אישר הענקת צל"שים, אותות ועיטורים ל-53 חיילים שלקחו חלק במבצע צוק איתן ברצועת עזה. בנוסף, יוענקו צל"שים ואותות הערכה ל-9 יחידות צה"ל שהשתתפו במבצע.

את העיטור הגבוה מכולם, עיטור המופת, יקבל סגן איתן פונד שפרץ לנהרת חמאס ב"יום שישי השחור" בניסיון להציל את הדר גודלין ז"ל.

פונד הוביל כוח של ארבעה לוחמים שנכנסו למנהרת הטרור בעקבותיו של גולדין שנחטף על ידי חולייה של חמאס. פונד נכנס למנהרה מצויד באקדח בלבד וללא אמצעי מיגון והצליח להביא ראיות שעזרו לקבוע את מותו של גולדין ז"ל.

ארבעה לוחמים אחרים יקבלו את צל"ש הרמטכ"ל. רב סמל ראשון (מיל') עמרי, לוחם יחידת דובדבן שהתנדב לחוליית הפיקוד הקדמית בכדי להוביל פעולה מבצעית, כאשר במהלך הפעולה הושלך רימון לעבר הכוח ועמרי גונן בגופו על לוחם שעמד להיפגע מהרימון. בשעות הלחימה לאחר מכן הוא חתר למגע וסיכן את חייו כדי לסייע בפינוי נפגעים.

השני הוא סמל ראשון (מיל') יוגב אופיר, לוחם נח"ל שהשיב אש למקור הירי בתקרית קטלנית וחיפה על לוחמים אחרים. לאחר שנגמרה לו התחמושת הוא נטל את התחמושת של חבריו הפצועים והמשיך לחפות על פינויים מהשטח. אופיר טיפל בלוחמים שנפגעו ועודד אותם תוך כדי השבת אש למקור הירי, כאשר במהלך הקרב נפצע בעצמו.

השלישי הוא סמל סהר אלבז, לוחם ביחידת רימון של גבעתי. אלבז חיסל ארבעה מחבלי חמאס בזמן מתקפה על הכוח שלו כאשר חבריו עברו למחסה בתוך מסגד, הוא נשאר בעמדתו, השיב אש למחבלים שהתסערו עליו ולמרות תקלה בנשקו הצליח לחסל את ארבעת המחבלים.

הרביעי הוא סמל יהודה ווישליצקי, לוחם שריון בחטיבה 188, שזיהה שמפקד המחלקה שלו נפצע, תפס את מקומו והזעיק סיוע תוך שהוא מחפה בירי על יחידת הפינוי.

בין מקבלי העיטורים גם חמישה שנהרגו במהלך המבצע - דולב קידר ז"ל, מפקד גדוד גפן, שזכה לצל"ש אלוף; סגן משנה יובל הימן ז"ל; אבי גרינצוַיְג ז"ל; סמל ראשון גיא אלגרנטי ז"ל; רב סמל בכיר קסהון (דני) בינסאין ז"ל וסמל ראשון במיל' נדב גולדמכר ז"ל.

צל"ש הרמטכ"ל ניתן לשלוש יחידות: מגלן, הגדוד המכני-הנדסי וסיירת מטכ"ל.

אות הערכה מטעם הרמטכ"ל ניתן ליחידות כיפת ברזל וליחידה הטכנולוגית של אגף המודיעין. צל"ש אלוף ניתן ליחידות אגוז, גדוד פתן (צנחנים), רימון (גבעתי), יחידת שריון מעוצבת "בני אור", גדוד "שחם" (הנח"ל), יחידת עוקץ (יבשה), פלגה 916 (חיל הים) ויחידת 669.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר